Sony Sverige

Sonys övervakningskamera utsedd till ”Bästa CCTV-produkt”

Pressmeddelande  •  2007-11-16 10:47 CET

På Detektor International Awards-galan i samband med öppningsdagen av Sectech i Stockholm mottog Sony pris för den intelligenta övervakningskameran SNC-DF80P, som utsågs till ”Årets bästa CCTV-produkt”
Bakom priset står Europas ledande säkerhetstekniska facktidning inom säkerhet, Detektor International.

Sonys nya IP mini-domekamera är tålig och har en rad funktioner och inbyggd intelligens vilket bland annat spar bandbredd.

Detektor International-juryn motiverar sitt val med att Sonys kamera ”visar på de möjligheter och den kvalitet som en nätverkskamera kan erbjuda. Med sin inbyggda intelligenta videofunktion anpassad till dagens begränsade bandbredd svarar den här övervakningslösningen upp mot de krav som ställs på videoövervakning på den globala säkerhetsmarknaden”.
- Ur teknikrevolutionen föds ständigt nya produkter och system, för att inte tala om tjänster. Detektor International Awards ska ses mot bakgrund av den pågående teknikutvecklingen men också den pågående processen mot högre krav på industrialisering där förpackningen av hela konceptet blir allt viktigare för att nå kunden, säger Lennart Alexandrie, chefredaktör på facktidningen Detektor International, som i den internationella rapporten ”Security Media Brand Awareness” –av brittiska IMS Research – framhålls som den mest välkända och regelbundet lästa tidningen i hela EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) bland fackfolk inom säkerhetsindustrin.

IP-kameran SNC-DF80P har byggts för att kunna ge ännu effektivare säkerhet och övervakning både dag och natt genom sin effektiv intelligent videoanalys. SNC-DF80P är en mini-domekamera med inbyggda intelligenta funktioner som upptäcker rörelser, Intelligent Motion Detection (IMD) och objekt, Intelligent Object Detection (IOD). Kameran kan avgöra vilka bilder som ska spelas in eller när larmet ska gå. Dessa funktioner är ett resultat av Sonys lyckade lansering förra året av sin plattform Distributed Enhanced Processing Architecture (DEPA).

Med kamerans inbyggda bildbehandling minskas behoven av nätverkstrafik, bandbredd och lagringskapacitet.

Detektor International Awards utdelas sedan 2000 en gång årligen till företag som utvecklat de mest innovativa eller kundorienterade produktkoncepten inom de tre kategorierna kameraövervakning (CCTV), larm eller passerkontroll. Detektors redaktion står för urvalet av nominerade produkter och selektering av vinnare.

Priset anses vara ett av säkerhetsindustrin mest prestigefyllda.

SLUT

För ytterligare information, kontakta Sony Sverige:
Björn Adméus, Produktchef, 08-585 450 00, 0708-93 82 22 bjorn.admeus@sony.se

Bilder finns att hämta på Newsdesk, via länk på www.sony.se/press

Om Sony
Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har med sina musik-, bild-, spel- och onlineverksamheter en unik position att vara ett av de ledande varumärkena inom digital underhållning.
Sony-koncernens försäljning för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2007 uppgick till 55,83 miljarder euro (8 296 miljarder yen) , baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 148,6 yen på 1 euro. Koncernen har ca 163 000 medarbetare världen över.
I Europa nådde Sony en försäljning på 13,71 miljarder euro (2 038 miljarder yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2007. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde under samma period en försäljning på 9,12 miljarder euro.
Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com.

– Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR
lennart.thulin@norsholmen.se, 08-585 45 000, eller mobiltelefon 0705-106 106.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom