Columbia Sportswear

Sorel lanserar vårkollektion

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 13:45 CET

Stockholm, februari 2011- Sko- och stövelmärket Sorel har sedan 1962 klätt frusna fötter med varma och funktionella vinterskor. Nu tar Sorel ytterligare ett steg och lanserar en vårkollektion. Vårens skor är detaljrika och kombinerar vintage med det moderna i robusta material. Poppiga färger, färglada skosnören och den klassiska gummitån kännetecknar kollektionen som bibehåller Sorels unika design. För att dina fötter ska orka med heldagsäventyr ligger fokus inte bara på design, utan också på komfort och stötdämpning. Kollektionen består av både dam och herrskor med totalt 13 produkter i 38 olika färgkombinationer och finns i utvalda butiker från och med februari.

I kollektionen finns både vattentåliga skor för regniga dagar och ballerinamodeller för heta sommarkvällar. Oavsett väder kan du nu bära ett par Sorel!

För mer information, högupplösta bilder eller produktlån:
Alexander Westrup, presskontakt för Sorel på Edelman,
M: alexander.westrup@edelman.com T: 0708-61 73 68

Om Sorel och Columbia Sportswear
Columbia Sportswear Company grundades 1938 i Portland, Oregon och är världsledande när det gäller design, tillverkning, marknadsföring och distribution av kläder och skor för friluftsbruk. Företaget är en av världens största tillverkare av friluftsutrustning och en ledande säljare av skidkläder i USA, och har utvecklat ett internationellt rykte för kvalitet, prestanda, funktionalitet och värde. Företaget äger ett antal varumärken, bland annat Columbia Sportswear, Mountain Hardwear, Sorel, Montrail och Pacific Trail. För att läsa mer om Sorel besök www.sorel.com