Vinia Sweden AB

Sortimentsprovning med Sigva och Vinia

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 14:48 CEST

Välkomna på Sortimentsprovning - för bransch och journalister

Som en inspirerande inledning på hösten bjuder vi nu in till sortimentsprovning på Häktet
Hornsgatan 82 i Stockholm onsdagen den 29/8 kl. 13-17.

Det kommer att bjudas på viner ur Sigvas och Vinias mångfacetterade portfölj med passande tillbehör.

Bland annat ny årgång på Antinoris  Tignanello, viner från Sigvas nya Sydafrikanska vinhus Anthonij Rupert samt viner som Guado al tasso från Bolgheri, Jean Bousquet Grand Reserve Malbec samt spännande nyheter från Saint Clair, Nya Zeeland samt många fler.

Vi har även med viner från producenten Bodegas Valdemar som sedan en tid tillbaka valt Sigva som importör i Sverige. Familjen Martinez Bujanda har producerat vin sedan 1885. Företaget har alltjämt sedan starten varit med och lett mycket av den utveckling som skett i Rioja. Bland annat var Bodegas Valdemar bland de första i Europa att temperaturkontrollera jäsningsprocessen samt den första Riojaproducenten att producera ett fatlagrat vitt vin. Idag uppgår den totala vingårdsarealen till närmare 300 ha

OSA till info@sigva.se innan 27/8.

Mvh vännerna på Sigva och Vinia

För Vinia är engagemang och passion viktiga ledord. Vinia har byggt upp ett väl utvecklat nätverk med producenter som delar Vinias värderingar och tillverkar ett urval av världens mest intressanta viner.

För mer information om oss besök vår hemsida www.vinia.se eller kontakta oss via info@vinia.se eller 08-732 59 95