Souldate AB

Souldate väcker intresse i USA

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 16:27 CEST

Souldate har i veckan deltagit på CTIA Wireless, den största mässan för mobilbranchen i Nord- och Sydamerika. En av Souldates grundare, Per-Fredrik Hagermark, var inbjuden att delta i en paneldebatt om mobila sociala nätverk och mobildejting. Övriga i panelen var från mobiloperatören Virgin Mobile USA, spelförläggarna Glu Mobile och iPlay samt community-aggregatorn Equals

Tjänsten Souldate väckte intresse för att tjänsten från grunden har designats för mobiltelefonens styrkor samt att lokaliseringsfunktionen har en så central roll som kommer att förfinas ytterligare. Just lokaliering är en av de trender man kan utläsa från årets mässa. Exemplen är många; spelutvecklare som gör spel med lokalisering, annonskampanjer med geografiska urvalskriterier och communities med lokalisering av ens kompisar.  "Efter mottagandet i USA så är vi mer stärkta i vår tro att en internationell utrullning av Souldate är fullt möjligt", säger Per-Fredrik Hagermark. "Men just nu ligger fokus på att bygga upp Souldates medlemsbas i Stockholm och övriga Sverige", avslutar han.

Om Souldate AB

Souldate, datingtjänsten som finns där du är. Skicka ett SMS med ordet SOULDATE till 72456 för att prova gratis. Souldate AB producerar mobila datingtjänster. Företaget är skapat av veteraner inom mobil underhållning med mer än 20 års samlad erfarenhet i denna bransch. Förutom grundarna är Aggregate Media ägare av Souldate AB. För mer information skicka ett email till info@souldate.se eller gå till www.souldate.se.

Om Aggregate

Aggregate Stockholm AB är ett managementbolag med förvaltningsuppdraget för Aggregate Media Fund VI KB fond gemensamt ägd med 10-talet större mediabolag. Fonden investerar med mediautrymme som expansionskapital till mindre och medelstora bolag i Sverige som med en ökad marknadsföring väsentligt kan förbättra sin utveckling och därmed för ägarna innebära ett ökat bolagsvärde.

Aggregate www.aggregate.se

Patrik Rosén, CEO