RISE Research Institutes of Sweden AB

SP nominerat till Universum Awards

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2012 11:20 CEST

I årets Företagsbarometer, där studenter rankar potentiella arbetsgivare, tog SP ett rejält kliv uppåt på listan.

SP steg hela sju placeringar och blev därför, som ett av fyra företag, nominerat till Universum Awards 2012. Ikea knep förstaplatsen.

Företagsbarometern är en årligen återkommande undersökning som ger en bild av hur landets studenter ser på potentiella arbetsgivare och sin egen framtid. Undersökningen ger också viktiga indikationer om trender och utmaningar på arbetsmarknaden.

Yvonne Kristiansson, biträdande HR-chef, är väldigt glad över nomineringen.
– Jag ser det som ett kvitto på att vi har lyckats bra med vårt employer branding-arbete, säger hon.
Den 13 mars delades priserna ut på Universum Awards 2012 som hölls på Berns i Stockholm.

Fotnot:
Employer branding handlar om en arbetsgivares varumärke gentemot potentiella, nuvarande och tidigare anställda.

Kontakt: yvonne.kristiansson@sp.se

SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut är en internationellt ledande institutskoncern med ca 1 500 medarbetare. Vi skapar värde i samverkan och erbjuder kvalitet i hela innovationskedjan, vilket har stor betydelse för näringslivets konkurrenskraft och hållbara utveckling. SP är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland Young Professionals, enligt Universums senaste rapport, som omfattar över 35 000 akademiker. Läs mer på www.sp.se