Axtech AB

Spårsändare avvärjde inbrottsförsök i segelbåt i Göteborg

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 09:58 CET

2009-12-11. En båtägare som tidigare varit utsatt för inbrott i sin båt, fick i november nytta av sitt redKnows-larm. Mitt i natten tog han emot ett SMS ifrån sin redKnows som visade att en extern sensor aktiverats och, i och med det, sirenen kopplad till larmet. Ägaren begav sig snabbt till båten och konstaterade att båten låg kvar på sin plats och inget var stulet.

”Jag har köpt larmet just för att skrämma bort tjuvar och få reda på om båten stjäls”, säger ägaren. ”När larmet utlöstes och skickade ett SMS mitt i natten så visste jag att det var inbrott- och kanske stöldförsök av min segelbåt Beneteau Oceanis 343. Inga skador uppstod, så mitt försäkringsbolag är lika glad som jag. De har varit väldigt tillmötesgående och hjälpsamma”, säger ägaren.

redKnows är ett varumärke för en familj av svenskutvecklade stöt och vattentåliga GPS-larm med storlek som en mobiltelefon. De placeras enkelt i bil, båt, MC, ATV, utombordsmotorer, maskiner mm. Larmet skickar ett SMS med positioner eller karta till din mobiltelefon om någon flyttar eller stör din egendom. Du kan när du vill begära att få information per SMS om var egendomen befinner sig. För mer information besök: www.redknows.se.

Axtech AB är en etablerad leverantör av GPS-larm och söksystem i Sverige med distributörer i ett flertal länder. Axtech, som bedriver egen utveckling, producerar och säljer söksystem med GPS under egna varumärket redKnows.

Adress: St Jörgens väg 4,422 49 Hisings Backa, tel. 031-558866, e-mail: info@axtech.se, www.redknows.se