Axtech AB

Spårsändaren, en bra investering för Bobcatägare

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2011 11:50 CEST

Natten till den 12 Maj 2011 stals en Bobcat minigrävare plus tillhörande grävaggregat, till ett värde av 380 000 kr ifrån en företagare i Stockholm. Grävmaskinen hade en redKnows MiniFinder GPS-tracker installerad, som skickade ett larm via SMS till ägaren direkt då maskinen flyttades ifrån platsen. Polisen kontaktades och efter 3 timmar var objektet påträffat och återtaget.

- Det upprör mig att bli av med min maskin, det orsakar en mängd problem och extra besvär. Det innebär att min verksamhet står stilla under den tid det tar att få tag på en ersättningsmaskin, säger ägaren. - Mitt försäkringsbolag, Länsförsäkringar, har dock verkligen ställt upp. De ordnade transporten av maskinen tillbaks till mig, och i och med att min Bobcat hittades så snabbt och var oskadad stod min verksamhet endast still någon dag. GPS-trackern har verkligen varit en bra investering.

Polisen i Södertälje som handlägger ärendet säger att det går mycket fort att hitta stulna objekt med spårsändare, eftersom det går så enkelt att följa objektet via mobiltelefon. Med stor säkerhet så hade ägaren aldrig mer sett sin maskin igen utan redKnows MiniFinder.

På samma ställe som Polisen hittade den stulna minigrävaren, återfanns även 2 stulna mopeder till ett värde av 72 000 Kr.

Peter Wedin
Axtech AB
E-mail: peter.wedin@axtech.se
Mobil: 070-680 42 22

redKnows är ett helsvenskt varumärke inom larm och spårsystem, tillhörande AxTech AB. RedKnows MiniFinder trackers är GPS/GSM/GPRS-baserade och larmar din mobiltelefon om det förflyttas eller störs. Larmen är små och lättmonterade och ger ökat skydd för stöldbegärliga maskiner, fordon och båtar.

redKnows kan alltid spåras via mobiltelefon och är abonnemangsfri. Det kan i många fall ge rabatter eller andra fördelar hos försäkringsbolagen. Rek. pris från 3196 kr ex moms.

För mer information, besök www.redknows.se

Axtech AB är en etablerad leverantör av GPS/GSM/GPRS-baserade larm och söksystem i Sverige med distributörer i ett flertal länder. Axtech bedriver egen utveckling, producerar och säljer trackingsystem och fleet management under egna varumärket redKnows.