Space 360

Space 360 får ny marknads- och kommunikationschef

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2019 10:02 CEST

Helena Englund Hjalmarsson blir ny marknads- och kommunikationschef på Space 360. Helena kommer närmast från en tjänst som COO och marknadschef på Bjurfors Mallorca och har tidigare varit ansvarig för marknadskommunikationen som vd på Språkkonsulterna.

- Vi är mycket glada att få presentera Helena Englund Hjalmarsson som ny marknads- och kommunikationschef i vår verksamhet. Helena har relevant och lång erfarenhet samt ett tydligt kundfokus. Nu när Space 360 expanderar verksamheten med förvärv av dotterbolag behöver vi hennes kompetens för att synka varumärket och marknadskommunikationen, säger Eddie Jabbar, vd för Space 360.

Helena Englund Hjalmarsson tillträdde tjänsten i september. Närmast på agendan står att lära känna företaget och arbeta upp flödet i de digitala kanalerna.

- Jag är stolt och glad över att få vara med på företagets spännande expansion där tekniken ska användas för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet med att leverera globala content-tjänster. Jag är tror min erfarenhet av ledarskap och digital marknadsföring kommer att vara till stor fördel i arbetet, säger Helena.

Nyligen förvärvade Space 360 AB transkriberingsföretaget Transkribering.nu. Koncernens tjänster blir nu ännu mer heltäckande och företaget kan erbjuda kunderna en helhetslösning inom global content.

För mer information, kontakta Eddie Jabbar, vd på Space 360, tfn +46 8 449 23 90, eddie.jabbar@space360.se

Space 360 är ett av Sveriges ledande kommunikationsföretag med inriktning på tvärkulturell kommunikation och marknadsföring. Sedan 1992 har vi hjälpt organisationer att förstå hur människor från olika delar av världen uppfattar, agerar och kommunicerar inom, mellan och utanför den egna gruppen.

Vi hjälper företag som vill marknadsföra sig tvärkulturellt inom och utanför Sveriges gränser. Genom våra samarbetspartner har vi hela världen som vår arbetsplats.