MOMENTS

SpaceShip2 flyger i överljudsfart för första gången

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2013 19:22 CEST

MOMENTS har idag följt en stor händelse via mail, twitter och facebook. Virgin Galactics rymdskepp, SpaceShip2 har för första gången genomfört en flygning med raketmotorn påslagen.

Flygningen genomfördes i Mojaveöknen runt 17:15-tiden, svensk tid. Ombord på SpaceShip2 fanns piloterna Stucky och Alsbury som för cirka 30-minuter sedan bekräftade att man nått överljudshastighet under flygningen.

"Detta är ett stort steg i projektet" säger Andreas Axelson, VD och ägare på MOMENTS som är representant för Virgin Galactic i Sverige.

"Vi har vetat om att denna flygningen skulle genomföras men inte exakt när. Det var väldigt spännande och lite oväntat när jag fick första meddelandet från Mojave idag vid lunchtid. Vi hoppas på fler bilder och rörliga bilder inom kort".

Om ni önskar mer information om flygningen eller projektet i stort går det bra att kontakta Andreas Axelson på andreas@mnts.se

När NätResebyrån.se blev utsedda till Accredited Space Agents (ASA) för Virgin Galactic ville vi hitta ett varumärke som kunde matcha produkten.

Vi började leta namn och fastnade till slut för MOMENTS.Vi tycker att namnet speglar den filosofi vi har om att varje resa är unik och vårt mål är att leverera en reseupplevelse med elegans, stil, finess och en stor portion personlig service.

Vi har under åren samlat på oss en hel del kontakter och kan erbjuda sköna lifestyle hotell, unika äventyr och spännande destinationer.

Vår pay-off “Colourful Travel & Lifestyle” sammanfattar vad MOMENTS handlar om – vi hjälper dig gärna att sätta lite extra färg på resorna.

MOMENTS är  en registrerad bifirma till NätResebyrån NRB AB

NätResebyrån är en modern resebyrå som kombinerar ny teknik med traditionellt hantverk. Hos oss väljer Du själv om Du vill boka Din flygbiljett, hotell eller hyrbil online eller om Du vill att vi ska hjälpa Dig att pussla ihop dina önskemål. Vårt kontor ligger i Malmö men vi jobbar med kunder från hela landet - både privatpersoner och företag.