Promosalons Sverige AB

Spännande evenemang och nya planlösningar för en förbättrad besökarupplevelse på den internationella smyckesmässan BIJORHCA PARIS, 22-25 januari, Paris Porte de Versailles

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2016 12:50 CET

Presskommuniké, januari 2016

DEN INTERNATIONELLA FACKMÄSSAN HELT TILLÄGNAD SMYCKEN OCH KLOCKOR MED TILLHÖRANDE TEKNISK INDUSTRI 22 – 25 JANUARI 2016, Paris Porte de Versailles - Hall 5

Den 22-25 januari kommer ca 450 utställare och varumärken att vara på plats på BIJORHCA PARIS och 15 000 köpare, där 35 % av besökarna kommer från 100 olika länder, förväntas komma.

På programmet : spännande evenemang och nya planlösningar för en förbättrad besökarupplevelse

Ett budskap i tidens anda

Reklambudskapet för denna säsong spelar på det som är aktuellt just nu och kretsar kring naturen. Illustrationen, som gjorts av Anne-Charlotte Laurans på Broll & Prascida, surfar på den exotiska trendvågen och erbjuder en dubbel tolkning med denna ring bestående av många olika sammanflätade smycken.

En omformad Fashion Village

För att förbättra upplevelsen för besökarna har Fashion Village fått en ny uppdelning i 3 delar: I Premium Area presenteras de senaste och mest aktuella trenderna med ett urval av kollektioner från olika modemärken. I Mix Area samlas märken med många skiftande typer av kollektioner. Och slutligen är Design-Contemporary Area tillbaka med sina konceptuella och avantgardistiska objekt.

Tillbaka till Fine Jewellery för Precious Village

För att synas på bästa sätt återtar Precious Village sin plats mitt inne i avdelningen för Fine Jewellery. Här presenteras ett trettiotal märken som har silver och förgyllt silver som specialitet, såsom Sabrina Dehoff (Tyskland), Coquine (Portugal), Apostolos Jewellery (Grekland), 20h40 Ce Jeudi Là (Frankrike) och Yioula Hadjigeorgiou (Cypern) som ställer ut för första gången.

Fashion Trends Area i naturlig utformning

För att fortsätta på reklambudskapets exotiska tema kommer Fashion Trends Area att vara utformat som ett växthus där 4 olika trender presenteras för besökarna. Såsom till exempel Exotic Interlude, gestaltad av en optimistisk, kreativ kvinna som fängslas av naturens överflöd, exotiska blommor och bladverk fyllda med paradisfåglar.

Ett njutbart besök

För att besökarna ska trivas kommer här att finnas ett brett utbud av mat, såsom specialiteter från Italien och Bretagne, hamburgare och glass. Här kommer också att finnas en Nail Truck och en Flowers Bar där man kan ta en paus och koppla av för en stund.

För mer information, kontakta mässans representant i Sverige, Promosalons AB: tel. 08-660 40 11 eller email: sweden@promosalons.com

www.bijorhca.com