Marknadsföreningen i Göteborg

Spännande intervjuseminarium med Inga-Britt Ahlenius och Janne Josefsson.

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2013 15:01 CET

Spännande intervjuseminarium med Janne Josefsson och Inga-Britt Ahlenius!

Kristina Cohn Linde, Marknadsförenigen i Göteborg intervjuar Inga-Britt Ahlenius och Janne Josefsson med frågeställningar som bl.a drivkraft, civilkurage och rädsla jämte de sensationella sanningar som uppdagats ur deras respektive utredningar.

Program:
8:00 - 08.30 Frukost
08.30 - 09.30 Intervjuseminarium: Hedersgäster, Janne Josefsson och Inga-Britt Ahlenius.
Plats:Svenska Mässan, entré 5, Molnet  - Meg, Mediedagarna.

Anmälan: kristina@mig.se, tel. 0703 422 195

Bakgrund:

Inga-Britt Ahlenius, senast undergeneralsekreterare för FNs internrevision OIOS (the Office of Internal Oversight Services), är ny innehavare av Assar Gabrielssons gästprofessur på Handelshögskolan i Göteborg.
Inga-Britt har också gjort sig känd för allmänheten då hon som generaldirektör för Riksrevisionsverket aktivt bidrog till att riksrevisionen 2003 flyttades regeringen till att bli en oberoende myndighet under riksdagen. Inga-Britt Ahlenius var också verksam i den utredning om misstänkt korruption inom Europeiska kommissionen som ledde till att denne fick avgå 1999.
Janne Josefsson är journalist och programledare, bland annat som reporter i SVT:s Uppdrag granskning. Han har uppmärksammats för ett stort antal avslöjanden som exempelvis i valstugerortaget, Göteborgskravallerna och ICAs datummärkningar. Janne Josefsson har under årens lopp erhållit flerfaldiga utmärkelser som Stora journalistpriset och Guldspaden.

MiG, Marknadsföreningen i Göteborg är din väg till kontakter, nya kunskaper och större framgång. På seminarier, frukostar och luncher får du bättre koll på åt vilket håll vindarna rör sig inom marknadsföring och näringslivet i Göteborg.

Våra träffar är mycket träffande.

Se vårt programutbud på www.mig.se så kanske kan vi locka dig att bli medlem i MiG till nytta och nöje för dig och ditt företag.