Liav Public Relations Sweden

Spännande julklapp från biblisk tid

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 09:16 CET

Vill du överraska någon som tycker om mode, stil och historia? Letar du efter något intressant och spännande till någon som redan har allt? Ett smycke med ett äkta och välbevarat romerskt mynt från biblisk tid kanske kan vara den perfekta julklappen till någon som du tycker om.

Ophir erbjuder en mängd egendesignade smycken i silver och i guld med äkta mynt från biblisk tid fyllda med historia och skönhet.

I det stora utbudet för både män och kvinnor, finns manschettknappar, armband, örhängen, broscher och halsband som kombinerar Ophirs välkända guld- och silverhantverk med den tidlösa skönheten från historiefyllda arkeologiska mynt.

Smyckena kan enkelt beställas på nätet på adressen www.ophir-jewelry.com och skickas hem till kunden med äkthetsintyg.

För ytterligare information och bilder, vänligen kontakta:

Moran Olsson, presskontakt, tfn: 070-285 48 07  moran@liavpr.com

Sefi Lor, Ophirs VD, tfn: +972-54-764 74 72  sefi.lor@ophir-jewelry.com

Om Ophir Ophir grundades 1956 av Shula och Abraham Lor och har sedan dess legat på Jaffa Road i centrala Jerusalem. Det anses vara en av de främsta platserna för handgjorda smycken och antikviteter i Jerusalem. Namnet härstammar från den bibliska stad som en del av Kung Salomons skatter kom ifrån. Abraham Lors far Joseph var en av de första studenterna på den berömda konst och designskolan Bezalel i Jerusalem och han startade en smyckebutik på Ben Yehuda Street i Jerusalem 1928. Idéer och inspiration får de av konst och antika smycken från olika perioder tillsammans med stor kreativitet och över femtio års erfarenhet. För mer information, se http://www.ophir-jewelry.com/