SpaghettiOperan

SpaghettiOperan Regina firar 15 år - nu presenteras jubileumsprogrammet!

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2011 09:46 CEST

Vårens publiksuccé Trollflöjten på SpaghettiOperan Regina i Stockholm var slutsåld till 100 procent. Nu laddar privatoperan för 15 årsjubileum med ett digert program för hösten och våren 2011/2012.

Hösten präglas av djärva musikaliska möten mellan tre kvinnliga operastjärnor och artisterna Lasse Lönndal, Reuben Sallmander, Peter Harrysson, Stefan Ljungqvist med flera. Vårens stora satsning, Mozarts mästerverk Don Juan, har premiär 4 februari. Dessemellan en mängd underhållande föreställningar som är SpaghettiOperans signum. Biljettbokningen har öppnat!

SpaghettiOperan Regina hade sin första föreställning på Södra teatern den 15 sept 1996. Ett halvår senare, den 8 mars 1997, etablerade ägarna Hans Ramberg och Charlotta Huldt-Ramberg konceptet i den nuvarande lokalen Regina på Drottninggatan 71 A i Stockholm .

SpaghettiOpera är ett unikt koncept som inkluderar operaföreställning och trerätters middag samtidig. Hela salongen är en scen där publiken ofta ingår i scenografin som rekvisita och statister i föreställningarna. Ett unikt sätt att få närkontakt med operasång i dess bästa form. Det speciella med SpaghettiOperan är att den lockar både van och ovan operapublik. Föreställningsformen är unik i Norden, men liknande koncept finns i England och Tyskland. I alla föreställningar ingår 3-rättersmeny samt bordsvatten och kaffe. Dryck tillkommer. Nu öppnar för jubileumsåret. biljettbokningen och biljetter köper man på Ticnet, SJ.se/upplevelser eller Reginas biljettkassa 08-411 63 20.

Program hösten 2011

Samtliga föreställningar spelas tor - lör

8 - 24 sept - SpaghettiOperan goes Baroque

15 sept - SpaghettiOperan 15 år, jubileumsföreställning 1

29 sept - 19 nov - Three Times a Lady

• Lasse Lönndal  (29 sept - 1 okt)
    • Bert Åke Varg  (5 - 8 okt)
    • Reuben Sallmander (13 - 15 okt)
    • Peter Harrysson (20 - 22 okt)
    • Helge Skoogh  (3 - 11 nov)
    • Stefan Ljungqvist (17 - 19 nov)

24 nov - 17 dec - Operajulshow

Program våren 2012

5 - 28 jan - Nyårsgala med maskeradbal

4 feb - 28 april W.A. Mozarts Don Juan

8 mars - SpaghettiOperan 15 år, jubileumsföreställning 2

För bilder maila presskontakt ewa@menu.se

För mer information se www.spaghettioperan.se eller kontakta gärna:

Hans Ramberg, VD SpaghettiOperan Regina, 08-411 63 20, hans.ramberg@hathor-opera.com
Ewa Wigenheim-Westman, presskontakt MENU pr AB, 070-523 89 33, ewa@menu.se

SpaghettiOperan Regina är en permanent privatopera i Stockholm som ägs och drivs av Hans Ramberg och Charlotta Huldt-Ramberg. Hela salongen är en scen där publiken sitter vid bord och äter en trerätters middag samtidigt som föreställningen pågår.  Ofta ingår publiken i scenografin som rekvisita och statister då sångarna agerar både från scen och ute bland borden.

SpagettiOperan är helt unik i Norden och i det närmaste världsunik då det inte finns någon annan operaverksamhet som ger hela föreställningar för samtidigt middagsätande publik.