Sparbanken Öresund AB

Sparbanken Öresund på Trelleborgsgalan

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 10:00 CET

Sparbanken Öresund är tillsammans med Trelleborgs Allehanda huvudsponsor för Trelleborgsgalan. 600 festklädda gäster, duktiga artister och glada pristagare njöt av kvällen den 17 november. På Trelleborgsgalan delas årets utmärkelser ut till verksamheter inom kultur, idrott och näringsliv.

Under galan delade Sparbanken Öresunds kontorschef i Trelleborg, Tom Johansson, ut priset till "Årets Företag". Vinnare i år blev Tre Mek AB, ett företag inom finmekanik med fokus på maskinbearbetning.

Om Sparbanken Öresund

Välkommen till en bank som tänker annorlunda. Sparbanken Öresund bildades hösten 2010 när Sparbanken Finn och Sparbanken Gripen gick samman. Resultatet blev inte bara en ny bank, utan också en ny syn på vilken roll en bank ska ha, hur den ska betrakta omvärlden och hur den ska förhålla sig till sina kunder. Sparbanken Öresund verkar i västra Skåne och har en stark lokal närvaro med 35 bankkontor på 25 orter. Genom sina ägarstiftelser stöttar banken lokala projekt för barn och ungdomar, utbildning och forskning, kultur, idrott samt näringsliv. Sparbanken Öresund tror på oberoende rådgivning. Bankens rådgivare får ingen provision för sina rekommendationer.