Sparbanken Öresund AB

Sparbanken Öresund växer med Väla

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2011 14:00 CET

Sparbanken Öresund utökar sin närvaro på Väla och öppnar i april 2012 ett stort rådgivningskontor inne på köpcentret. Alltsedan banken öppnade sitt första kontor på Väla sommaren 2008 har efterfrågan på kvalificerad rådgivning ständigt ökat och banken väljer nu att flytta till en mycket större lokal med flera rådgivningsrum. Det nya kontoret kommer även i fortsättningen att vara Sveriges mest tillängliga bankkontor, med öppet alla veckans dagar, 66 timmar per vecka.

– Kundernas efterfrågan på kvalificerad rådgivning ökar ständigt. Dessutom vill kunden kunna diskutera sin ekonomi efter arbetstid och på helgerna, säger Mikael Karlsson, nytillträdd kontorschef. På Väla har vi en fantastisk möjlighet att tillgodose de behoven. Vi brukar säga att vi ska finnas där människor möts och där affärer görs och vad stämmer bättre in på det än Väla.

– Vår ursprungliga idé var att Välakontoret skulle vara ett profileringskontor för banken där vi servade kunderna med enklare kundserviceärenden. Utifrån det positiva bemötande vi får från kunder och den glädjande utvecklingen för vår verksamhet som vi har haft alltsedan etableringen 2008, ser vi stor potential för vår närvaro på Väla med det nya, större kontoret. Det känns helt rätt att göra en stor satsning på kvalificerad rådgivning, säger Göran Tarring, Affärschef i Sparbanken Öresund

Det nya kontoret kommer att erbjuda kvalificerad rådgivning för privatkunder och även företagskunder kommer att erbjudas möjligheten att träffa sin företagsrådgivare på Väla. Sparbanken Öresunds nya kontor får 8 medarbetare och kommer, liksom det nuvarande kontoret, att ligga i anslutning till ingång 5.

För mer information, var god kontakta:

Mikael Karlsson, Chef Kontor Väla, 0708-11 51 91

Göran Tarring, Affärschef, 0705-98 45 06

Christina Elwing, Chef Kommunikation, 040-608 10 40, 0703-21 75 16

Om Sparbanken Öresund

Välkommen till en bank som tänker annorlunda. Sparbanken Öresund bildades hösten 2010 när Sparbanken Finn och Sparbanken Gripen gick samman. Resultatet blev inte bara en ny bank, utan också en ny syn på vilken roll en bank ska ha, hur den ska betrakta omvärlden och hur den ska förhålla sig till sina kunder. Sparbanken Öresund verkar i västra Skåne och har en stark lokal närvaro med 35 bankkontor på 25 orter. Genom sina ägarstiftelser stöttar banken lokala projekt för barn och ungdomar, utbildning och forskning, kultur, idrott samt näringsliv. Sparbanken Öresund tror på oberoende rådgivning. Bankens rådgivare får ingen provision för sina rekommendationer.