BXO Solutions AB

SpectraLink med larmhantering

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2012 09:43 CEST

BXO Solutions AB har integrerat Polycom SpectraLink WLAN-telefon med larmhanteringsgränssnittet BXO Pager. Med SpectraLink-telefonen kan du nu hantera och styra larmflöden via det grafiska gränssnittet.

Bildtext: SpectraLink med BXO Pager-funktionalitet för larmvisning.

Högupplöst bild: http://www.bxo.se/downloads/pm/120827/spectralink_med_bxo_larmhantering.tif

Beställningen att integrera SpectraLink kom från den nya Australiensiska återförsäljaren
LAS Connect som uttryckte sig enkelt och tydligt  “-Make it Work!”. Sagt och gjort, så nu finns även SpectraLink-koppling till den överordnade LAS-plattformen.

SpectraLinks WLAN-baserade teknik bidrar till öppenhet, till skillnad från sådana proprietära systemlösningar som t.ex. DECT. Multifunktionella WLAN-nät har fallit i god jord ute hos kunderna där larm och övrig data kan samordnas i en gemensam lösning.

Den förbättrade inomhustäckningen bidrar även till att personalen kan koppla upp sina smartphones. Larm har den högsta prioriteten i nätet och går därmed före övrig data, vilket säkerställer att larm alltid kommer fram. SpectraLink-gränssnittet finns med i LAS 5.3.

LAS Connect

YouTube-länk

BXO Solutions AB
Bengt Strömberg
bengt.stromberg (a) bxo.se
www.BXO.se

Om BXO Solutions AB

BXO Solutions AB är marknadsledande inom säker mobil larmhantering i realtid. Våra lösningar finns på allt ifrån små gruppboenden inom vård och omsorg, med ett enkelt larmbehov, till stora industrilösningar där OPC och RFID är en del av det som skall integreras. Vi presenterade världens första system för mobil larmhantering redan 2006, och sedan dess har många upptäckt fördelarna.

BXO utvecklar och bygger larmhanteringslösningar för maximal tillgänglighet och driftsäkerhet med olika mobiloperatörer som samarbetspartners och kravställare. Det handlar inte bara om att distribuera larm till mobiler utan även få in dubbelriktad övervakning av olika enheter. Säkerhetsbranschen har tidigare ställt sådana krav på säkra larmöverföringar för högsäkerhetsanläggningar, som exempelvis banker, som vi idag erbjuder alla våra kunder.