SpeedLedger

SpeedLedger vill minska osäkerheten kring att bokföra själv

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2016 15:20 CEST

Många småföretagare har farhågor när det kommer till bokföringen. De är rädda och känner en viss osäkerhet över att våga eller kunna sköta bokföringen själv. Därför utmanar vi marknaden och uppmuntrar företagare att testa oss. Det går att sköta sin bokföring själv.

Det händer mycket i branschen med digitalisering och annan utveckling, därför är det också dags att förändra synen på bokföring som något tabubelagt, svårt eller ett ont måste. På grund av digitaliseringen och förenklingen av automatiserade bokföringsprogram är det enklare att bokföra i dag.

Därför startar SpeedLedger sin fria chattfunktion under namnet Support by SpeedLedger med bokföringsrådgiving för alla småföretagare som sköter sin bokföring själv, eller har frågor om hur de ska sköta den löpande bokföringen.

Bli av med ångesten - ställ din fråga till oss

Vi på SpeedLedger jobbar dagligen med egenföretagare i olika skeden av sitt företagande. Våra programexperter är ute på bankerna och träffar nyfikna, nystartade företagare och vår bokföringsrådgivning ger administrations- och bokföringsråd till cirka 400 företagare dagligen.

Nytt för i år är att vår bokföringschatt är öppen för alla, oavsett om du är kund eller inte. Chatta oss och ställ din bokföring-, administrations- eller faktureringsfråga måndag-fredag 8-17.

Länk till Support by SpeedLedger

Om SpeedLedger

SpeedLedger är ett svenskt snabbväxande e-bokföringsföretag som erbjuder molntjänster inom bokföring. Företaget är marknadsledare inom molntjänster/mjukvara för enkel och automatisk e-bokföring till främst småföretagare och föreningar. SpeedLedger är den enda leverantör som kan erbjuda automatisk bokföring kopplad till kundens bankkonto i internetbanken.

SpeedLedger grundades år 2000 och har idag cirka 71 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Göteborg och försäljningskontor finns även i Stockholm och Piteå. SpeedLedger är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Se www.speedledger.se