SpeedLedger

SpeedLedgers systersajt Nystartad.se lanserar ett gratisverktyg för att enskilda firmor ska kunna räkna ut sitt eget uttag

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2016 14:48 CEST

Att som enskild firma veta hur mycket du kan ta ut i eget uttag, utan att stå barskrapad när det är dags att betala in skatt och egenavgifter är ganska svårt. Skatteuträkningar är tidvis svåra att få grepp om. SpeedLedgers systersajt Nystartad.se vill hjälpa startups, entreprenörer och nystartade företag att komma igång och komma över de första pucklarna i att starta företag.

Med enkla webbverktyg som presenteras på ett snyggt och enkelt sätt hjälper Nystartad entreprenörer i startskedet av sitt företagande. Lönekalkylatorn utgår från Skatteverkets procentsatser och avdrag för att tillsammans med variabler som din ålder, ungefärliga intäkter per månad och ungefärliga kostnader ge dig en uppskattning på ditt maximala uttag per månad. Tanken är att hjälpa nya företagare att ha koll på sina egna uttag, skatter och egenavgifter. På så vis kan vi underlätta för nya företagare och hjälpa dem att inte göra misstaget att inte ha kvar pengar på kontot när det är dags att betala den första skatten.

Testa verktyget på nystartad.se/lonekalkylatorn

Om SpeedLedger

SpeedLedger är ett svenskt snabbväxande e-bokföringsföretag som erbjuder molntjänster inom bokföring. Företaget är marknadsledare inom molntjänster/mjukvara för enkel och automatisk e-bokföring till främst småföretagare och föreningar. SpeedLedger är den enda leverantör som kan erbjuda automatisk bokföring kopplad till kundens bankkonto i internetbanken.

SpeedLedger grundades år 2000 och har idag cirka 71 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Göteborg och försäljningskontor finns även i Stockholm och Piteå. SpeedLedger är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Se www.speedledger.se.

Om Nystartad.se

Nystartad är SpeedLedgers systersajt som riktar sig till startups och entreprenörer som är i början av sitt företagande. Sitens huvudmål är att hjälpa till med de lite tråkigare delarna av att starta företag, till exempel som att strukturera sin affärsidé, göra en affärsmodell och räkna ut ungefär hur mycket du kommer att kunna ta ut per månad.