SpeedLedger

SpeedLedgers systersajt Nystartad.se lanserar nytänkande gratisverktyg för att göra en klassisk SWOT-analys

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2016 09:23 CEST

SpeedLedgers systersajt Nystartad.se vill hjälpa startups, entreprenörer och nystartade företag att på ett enkelt, smidigt och roligt sätt komma igång med att starta sitt företag. Därför har Nystartad satsat på olika verktyg för att underlätta uppstarten. Ett sånt verktyg är den klassiska SWOT analysen.

Genom att lista ditt företags eller din affärsidés styrkor, svagheter, möjligheter och eventuella hot får du som entreprenör och företagare en tydlig bild av var du står i förhållande till konkurrenterna och en hint om vilken väg du ska gå i din utveckling. Du tvingas även tänka realistiskt på de svagheter som din verksamhet kanske har och de hot som kan komma utifrån eller inifrån organisationen.

Vi på Nystartad anser att det är viktigt att utvärdera och analysera vart ditt företag och företagande är påväg. Då är SWOT-analysen ett fantastiskt verktyg att använda för att hela tiden ligga på topp och att utveckla sin verksamhet. Nystartad.se’s nya verktyg presenterar på ett enkelt och snyggt sätt den klassiska analysen och ger användaren en sammanställning med kort sammanfattning.

Testa verktyget på nystartad.se/swot-analys

Om SpeedLedger

SpeedLedger är ett svenskt snabbväxande e-bokföringsföretag som erbjuder molntjänster inom bokföring. Företaget är marknadsledare inom molntjänster/mjukvara för enkel och automatisk e-bokföring till främstsmåföretagare och föreningar. SpeedLedger är den enda leverantör som kan erbjuda automatisk bokföring kopplad till kundens bankkonto i internetbanken.

SpeedLedger grundades år 2000 och har idag cirka 71 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Göteborg och försäljningskontor finns även i Stockholm och Piteå. SpeedLedger är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Se www.speedledger.se.

Om Nystartad.se

Nystartad är SpeedLedgers systersajt som riktar sig till startups och entreprenörer som är i början av sitt företagande. Sitens huvudmål är att hjälpa till med de lite tråkigare delarna av att starta företag, till exempel som att strukturera sin affärsidé, göra en affärsmodell och räkna ut ungeför hur mycket du kommer att kunna ta ut per månad.

Se www.nystartad.se