SpeedLedger

SpeedLedgers systersajt Nystartad.se lanserar verktyg för affärsmodellen Business Model Canvas.

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2016 15:58 CEST

En affärsmodell möjliggör för dig att utvärdera din affärsidé eller din befintliga verksamhet för att kunna utvecklas, evolutionera och bli bättre. Business Model Canvas är en välanvänd affärsmodell som bland annat används av många entreprenörstävlingar runt om i landet.

Affärsmodeller kan ibland vara lite svåra att få grepp om. SpeedLedgers systersajt Nystartad.se vill hjälpa startups, entreprenörer och nystartade företag. Med enkla webbverktyg som presenteras på ett snyggt och enkelt sätt hjälper Nystartad entreprenörer i startskedet av sitt företagande. Ett verktyg för Business Model Canvas är ett i raden som presenteras på sidan.

Business Model Canvas strukturerar din affärsmodell i nio olika delar: värdeerbjudande, kundrelationer, kundsegment, distribution, nyckelpartners, nyckelaktiviteter, nyckelresurser, kostnader och intäkter. Modellen beskriver hur din affärsidé, eller befintliga verksamhet skapar, levererar och fångar ett värde för din målgrupp. Tanken med verktyget är att underlätta för de som vill göra en canvas genom att förklara begreppen och erbjuda ett färdigt mallverktyg.

Testa Business Model Canvas på nystartad.se/business-model-canvas

Om SpeedLedger

SpeedLedger är ett svenskt snabbväxande e-bokföringsföretag som erbjuder molntjänster inom bokföring. Företaget är marknadsledare inom molntjänster/mjukvara för enkel och automatisk e-bokföring till främst småföretagare och föreningar. SpeedLedger är den enda leverantör som kan erbjuda automatisk bokföring kopplad till kundens bankkonto i internetbanken.

SpeedLedger grundades år 2000 och har idag cirka 71 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Göteborg och försäljningskontor finns även i Stockholm och Piteå. SpeedLedger är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Se www.speedledger.se.

Om Nystartad.se

Nystartad är SpeedLedgers systersajt som riktar sig till startups och entreprenörer som är i början av sitt företagande. Sitens huvudmål är att hjälpa till med de lite tråkigare delarna av att starta företag, till exempel som att strukturera sin affärsidé, göra en affärsmodell och räkna ut ungeför hur mycket du kommer att kunna ta ut per månad.