Ladbrokes

SPELA POKER FÖR ETT GOTT ÄNDAMÅL

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 12:18 CET

I december 2010 gjorde den finska Ladbrokes spelaren ”appleb1te” något beundransvärt. Han valde att spendera stora delar av sina pokerpoäng i Ladbrokes VIP-shop och skänkte sedan elektroniken han köpte till ett barnsjukhus i Turku. Ladbrokes blev berörda av generositeten och la till ytterligare värde för över 10 000 kronor som gick oavkortat till barnsjukhuset.

För att belysa appleb1tes gåva och enligt devisen ingen kan göra allt men alla kan göra något har Ladbrokes  satt upp en turnering klockan 20:00 på torsdag med ett inköp på 10 euro och med 500 euro adderat från Ladbrokes. Av inköpet går 5 euro till prispotten och 5 euro räknas som turneringsavgift. 100% av den delen som kallas turneringsavgift kommer sedan vinnaren av turneringen få skänka till en valfri välgörenhetsorganisation.

”För att ytterligare uppmärksamma ”appleb1te”:s gest har vi nu på torsdag satt upp en turnering med namnet appleb1te challenge. Ladbrokes kommer att skänka hela summan av turneringskostnaderna, den så kallade raken, till en hjälporganisation som vinnaren av turneringen väljer. Att ha möjlighet att ge så mycket som appleb1te gjorde är få människor förunnat men vi hoppas att våra spelare tillsammans kan dra ihop en rejäl summa pengar till vinnarens önskemål. Vi tror på succé, vem vill inte spela poker för ett gott ändamål?” Säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Läs mer om Ladbrokes VIP-shop: http://poker-shop.ladbrokes.com/

För mer information: http://poker.ladbrokes.com/en/poker-promotions/appleb1te-challenge

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com