DreamHack AB

Spela StarCraft II: Heart of the Swarm på Nordic Nationals

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 16:11 CEST

Nästa expansion av StarCraft II, Heart of the Swarm, kommer finnas spelbart på Nordic Nationals 28:e juli i Stockholm. Detta är första gången i Norden och andra gången i Europa som det finns tillgängligt och spelbart för allmänheten.

Blizzard och DreamHack arrangerar det nordiska mästerskapet i StarCraft II World Championship Series den 28:e juli i Annexet vid Stockholm Globe Arenas. För första gången ska en StarCraft II-mästare koras i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Norden bästa spelare tävlar om 30 000 dollar och platser i Europa-mästerskapet senare i höst.

Kom och spela Heart of the Swarm
Tillsammans med Blizzard sätter DreamHack upp ett område med 30 datorer från ASUS ROG med StarCraft II-expansionen Heart of the Swarm laddat och klart. Alla evenemangsbesökare har möjligheten att få en begränsad tid med spelet. Heart of Swarm är fortfarnade i utvecklingsstadie  så bara ett fåtal spellägen kommer finnas tillgängliga.

DreamHack och Blizzard personal kommer finnas på plats och guida dig igenom din första Heart of the Swarm upplevelse.

Huvudfokus på evenemanget är själklart Nordic Nationals, men vi kommer även erbjuda en mängd övriga aktiviteter på evenemanget vilket inkluderar en merchandise store och en bar på plats där du kan dricka en öl medans du kollar på StarCraft II.

Boka din biljett idag på www.ticnet.se

Mer information om evenemanget finns på dreamhack.se