Philips

Spela upp dina nedladdade låtar var du vill – trådlös överföring mellan PC och din vanliga stereo

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2006 14:05 CEST

– Philips lanserar en ny trådlös digital medielänk som enkelt låter användaren spela upp musik från en PC eller en webbradiostation via en vanlig ljudanläggning. Nya SLA 5520 hanterar alla vanliga digitala filformat som MP3 och WMA (även med DRM).

Andelen digital musik i de svenska hemmen ökar snabbt, inte minst genom det ökande webbradiolyssnandet och den senaste tidens stora framgångar för laglig nedladdning av musik. Samtidigt som allt fler har allt mer musik lagrat på sina datorer, så ökar intresset för produkter som låter användarna spela upp sin musik i ”riktiga ljudanläggningar” med ordentlig ljudkvalitet. Philips SLA 5520 riktar sig just mot den här målgruppen, med en snyggt designad produkt som är lätt att installera och använda.

Philips SLA 5520 kopplas direkt till den musikanläggning användaren vill använda som uppspelningsenhet genom vanliga analoga stereokablar. Eftersom enheten är fullt ut Plug and Play-kompatibel, direktansluter den sedan enkelt trådlöst till andra UPnP-enheter via WiFi (802.11g). Philips SLA 5520 har ett cirkapris på 1500 kronor och finns tillgänglig i handeln från april.

Fakta om Philips trådlösa mediespelare (SLA 5520)
• Stöd för uppspelning av musik i formaten WMA, WMA-DRM och MP3.
• En trådlös länk med hastigheten 2,4 GHz mellan mottagaren och sändaren innebär att du inte behöver dra några kablar eller borra hål i väggar.
• LCD-display med blå bakgrundsbelysning underlättar navigeringen i din musiksamling.
• Lagra din musiksamling centralt på datorn och lyssna på den var du vill med trådlös anslutning i ditt ljudsystem.
• Navigera i din musiksamling på datorn med den medföljande fjärrkontrollen
• Det enorma utbudet av gratis Internet-radiostationer har ett outtömligt förråd av kvalitetsmusik med någonting som passar varje dag.
• Nya funktioner och medieformat hämtas automatiskt från Internet

För mer information, bilder och möjlighet att testa mediespelaren vänligen kontakta:
Marie Bjernstam, MS&L, 08-550 511 20 eller marie.bjernstam@mslpr.se eller besök www.philips.se

Om Royal Philips Electronics
Royal Philips Electronics, Nederländerna (NYSE: PHG, AEX: PHI) är ett av världens största elektronikföretag och Europas största med en försäljning på 30,4 miljarder euro 2004. Med verksamhet i de tre närliggande områdena hälsovård, livsstil och teknik, och med 159 200 anställda i över 60 länder, är företaget marknadsledande inom utrustning för medicinsk bildtagning och patientövervakning, färg-tv-apparater, elektriska rakapparater, belysning och elektroniska system. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter