LivingGreen.se

Spelentreprenör vinnare av miljöpriset LivingGreen Award 2012

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2012 21:30 CET

Pressmeddelande 12 mars 2012

Spelentreprenören Patricia Rawecka tilldelades i måndags kväll priset LivingGreen Award för sina miljöutbildande spel som spelats av över 250 000 svenska barn under 2011.

För andra året i rad tilldelas priset LivingGreen Award en person eller organisation som gör det lättare för allmänheten att göra grönare val i sin vardag. Under tre veckor har det gröna webbmagasinets läsare fått rösta på fem finalister nominerade av LivingGreens jury.

—Underbart! Priset visar att vårt budskap gått fram och att folk håller med om att börja från grunden, det vill säga barnen, för att få en långsiktig lösning på miljöproblemen, säger Patricia Rawecka grundare av GroPlay.

Juryns motivering:
Med sin nyfikenhet, kreativitet och drivkraft utbildar Patricia Rawecka en ny generation i miljökunskap på ett lekfullt sätt. Hennes miljöspel hjälper föräldrar att guida barnen i allt från kompostering till konsumtionsmönster. Under 2011 spelade över en kvarts miljon svenska barn hennes miljöspel. Genom att skapa hållbara och utbildande spel bidrar Patricia Rawecka till att leka fram lusten för gröna frågor.

LivingGreens jury består av kända entreprenörer och miljöprofiler som:
Årets entreprenör 2012 tillika LivingGreen Award vinnare 2011; Gudrun Sjödén, Axfoods miljöchef Åsa Domeij, entreprenören Johan Hellström vd på BjörnAxén och LivingGreens grundare Edit Künstlicher.

Priset tilldelades Patricia Rawecka under festliga former i Kungliga Operans lokaler i Stockholm den 12 mars 2012. Konferencier var Ebba Blitz.

De fem finalisterna för priset 2012:

• Salviderm – för hudvårdserien Naturligtvis
  • Sofia Hedström – för boken Modemanifestet - de stilsmartas handbok
  • Naturskyddsföreningen - för kampanjen Antiscampi
  • Gro Play - för sina miljöutbildande spel
  • Ekoturismföreningen - för sitt arbete för ansvarsfull upplevelseturism

Länkar:

För frågor kontakta:

Patricia Rawecka
Gro Play & Design AB
Mob: 070-4533171
Mail: patricia@groplay.se

Edit Künstlicher

Grundare LivingGreen.se
Mob: +46 70 818 57 00
Mail: edit@livinggreen.se

LivingGreen.se är Sveriges största gröna webbmagasin och bloggportal. Vi skriver för medvetna kvinnor i Norden. LivingGreen vill göra det enklare och roligare för alla att göra gröna val i sin vardag. Målet är att få 90% av befolkningen att göra 10% grönare val i sin vardag.

www.livinggreen.se