Bergsala AB

Spelet där fotboll och rollspel möter varandra!

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 10:12 CET

Fritt för publicering

Kungsbacka 101123

Spelet där fotboll och rollspel möter varandra!

Inazuma Eleven till Sverige den 28 januari

Inazuma Eleven är spelet där fotboll och rollspel möter varandra i en perfekt kombination av action och strategi. Över 1000 olika karaktärer är tillgängliga när du sätter ihop ditt ultimata fotbollslag. Inazuma Eleven har redan hyllats av spelare i Japan och där blivit en populär manga-serie som i sin tur blivit en anime-serie som sänds på tv i Asien och delar av Europa. Här i Sverige kommer spelet Inazuma Eleven till Nintendo DS att få sin release den 28 januari 2011.

Inazuma Eleven, är exklusivt för Nintendo DS/DS Lite och Nintendo DSi/DSi XL. I spelet följer du tonåringen och målvakten Mark Evans som kämpar för att få ihop ett så bra fotbollslag som möjligt, så att de kan vinna en stor turnering.

Berättelsen i spelet förs framåt genom snygga animerade sekvenser och du kan undersöka staden i spelet på jakt efter potentiella elitspelare. Alla karaktärer du stöter på har sin egen statistik, personlighet och unika förmågor. Om du dessutom kopplar upp dig med Nintendo Wi-Fi Connection kan du komma åt ytterligare 50 karaktärer som du kan rekrytera till ditt lag. Att få ihop rätt karaktärer i ditt lag och hitta rätt taktik är nyckeln till framgång i Inazuma Eleven.

Det finns två typer av fotbollsmatcher i detta spel. Antingen klassiska matcher med två elvamannalag som möter varandra eller fyra mot fyra där du får ett speciellt uppdrag som till exempel att försöka hålla bollen så länge som möjligt. Förutom det klassiska som att passa bollen, finta motståndaren och göra mål så kan du ta till en hel del övernaturliga tricks. Det finns flygande eldbollar, teleportering, extra kraftfulla sparkar, vattenvågor och andra häftiga förmågor som du aldrig kommer att få se på en fotbollsplan i verkliga livet.I Inazuma Eleven går det också att spela fyra spelare samtidigt genom att använda den trådlösa funktionen i Nintendo DS. I detta flerspelarläge möter spelarnas lag varandra. Varje spelare kan välja vilka karaktärer de vill ha i sitt lag.

Om du gillar både RPG-spel och sportspel så är detta sannolikt en väldigt intressant titel för dig. Mer info om spelet kommer att läggas upp här: http://www.nintendo.se/arkivet/nyheter/inazuma-eleven_news

Mer info om manga- och anime-serien hittar du här: http://en.wikipedia.org/wiki/Inazuma_Eleven_(manga)

Kontakta gärna patrik.johansson@bergsala.se om du har frågor om eller vill ha bilder på Inazuma Eleven. Bilder kommer även att läggas upp på Bergsalas FTP.

--•--

Nintendo Co., Ltd., Kyoto, Japan, är ett världsledande företag inom interaktiv underhållning. Fram till idag har Nintendo sålt mer än 3,5 miljarder spel och mer än 577 miljoner spelkonsoler världen över, och skapat älskade frontfigurer såsom Mario och Donkey Kong. Nintendo har också lanserat serier som The Legend of Zelda, Metroid och fenomen som Pokémon. Nintendo tillverkar och marknadsför hård- och mjukvara till Wii, Nintendo DS och Nintendo DSi.

Bergsala AB, med huvudkontor i Kungsbacka, innehar sedan 1981 generalagenturen för Nintendo på den nordiska och baltiska marknaden och är därmed Nintendos äldsta exportkund. På den danska och norska och finska marknaden hanteras försäljningen av de helägda dotterbolagen Bergsala A/S, med kontor i Köpenhamn, Bergsala AS, med kontor i Oslo och Oy Bergsala AB med kontor i Helsingfors Koncernen har ca 50 anställda och omsätter ca 1200 MSEK. För mer information om Nintendo och deras produkter, gör ett besök på www.nintendo.se