Spendrups Bryggeri AB

Spendrups Bryggeri övertar försäljningen av internationella Bacardi Breezer till restaurangmarknaden

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2007 16:12 CET

Det internationellt välkända varumärket Bacardi Breezer ingår fr o m v.7 i Spendrups Bryggeris sortiment. I ett samarbete med Berntson AB, som till 50 % ägs av Bacardi-Martini, får Spendrups Bryggeri ensamrätt på att sälja Bacardi-Breezer till restaurangmarknaden.

– Dagens kroggäster ställer krav på att vi ska vara relevanta för dem vid olika typer av sammanhang och situationer. Man dricker gärna en Bacardi Breezer på nattklubben eller på favoritbarens sommarterass. Krögaren har fördelar att vinna eftersom en Bacardi Breezer är ett snabbserverat alternativ jämfört med att blanda en drink, säger Mats Wester, marknadsdirektör på Spendrups Bryggeri AB.

När den färdigblandade drinken Bacardi Breezer lanserades fick konsumenter snabbt upp ögonen för den snygga flaskan med ett innehåll som bjöd på nya smakupplevelser. Bacardi Breezer består av rom mixad med tropiska frukter och kolsyrat vatten. Idag finns den med tre smaker: Bacardi Breezer Tropical Watermelon, Bacardi Breezer Tropical Pineapple och Bacardi Breezer Tropical Lime.

Bacardi Breezer säljs på 27,5 cl eg-flaska och finns till försäljning till restauranger och grossister fr o m v.7.