Spendrups Bryggeri AB

Spendrups lanserar öl med lokal anknytning

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2004 11:24 CEST

Spendrups lanserar nu ölet Wårby Stockholm som en lokal hyllning till Vårby och Stockholm. I samma veva flyttar också Spendrups sitt huvudkontor till Vårby och vad kan väl vara bättre lämpat att ha med sig än ett öl tillägnat sina nya grannar!

– Vi har länge haft tankar på att ta fram ett öl med lokal förankring i Stockholm. Vi är ju, trots vår storlek, ett familjebryggeri i själ och hjärta som gärna knyter an till det lokala. Eftersom huvudkontoret nu också flyttar till Vårby känns det extra roligt att göra detta, säger Ola Lilja-Molén, marknadschef för öl & cider på Spendrups.

Wårby Stockholm är en ljus lager med ljus gyllengul färg. Den har en brödig och humle-aromatisk doft och smak. Wårby Stockholm finns att köpa på 50 cl burk från och med v.27 på Systembolaget (artikelnr. 1489). Den finns endast tillgänglig lokalt på systembolag i Stockholms län.

För mer information, kontakta:
Ola Lilja-Molén, marknadschef öl & cider, Spendrups Bryggeri AB,
mob.0703-40 32 23

Caroline Ekman, informationschef, Spendrups Bryggeri AB,
mob.0701-82 78 30, caroline.ekman@spendrups.se

Bilder finns på www.spendrups.se under Press/Bildarkiv pressreleaser

Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=41980

För varuprover, kontakta:
Katarina Jansson, informatör, Spendrups Bryggeri AB,
08-672 77 98, 0701-82 77 98, katarina.jansson@spendrups.se

Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Vi är lika engagerade och passionerade när det gäller öl nu som då. Våra varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka m.fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt, oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi har idag 1200 anställda och omsätter 2,1 mdr. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrup Invest AB. www.spendrups.se