Spendrups Bryggeri AB

Spendrups ny partner till svensk fotboll

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 15:12 CET

Spendrups och Svenska Fotbollförbundet (SvFF) har tecknat ett nytt samarbetsavtal där bryggerikoncernen och dess varumärke Norrlands Guld blir officiell partner till SvFF och herrlandslaget de kommande tre åren.

En nationell spontanfotbollsturnering är ett av inslagen i den gemensamma satsningen på landslaget och för landets fotbollssupportrar. Spendrups blir också SvFF:s officiella dryckesleverantör.

– Herrlandslaget är hela Sveriges angelägenhet och tillsammans med Svenska Fotbollförbundet och i nära samarbete med fotbollens supportrar vill vi bidra till kul och otvungna stunder för alla som älskar fotboll, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör, Spendrups.

– SvFF är mycket glada för samarbetet och framförallt för att Spendrups ser ett stort marknadsvärde i att vara en del av och stötta svensk fotboll, säger Jan Larsson, marknadschef på Svenska Fotbollförbundet.

Det svenska familjeföretaget Spendrups omsätter ca 2,7 Mdr kronor och har ca 1 300 medarbetare.

Jan Larsson, marknadschef SvFF, 0703-79 86 22
Mats Liedholm, marknadsdirektör, Spendrups, 0701- 82 77 13

Spendrups grundades 1897. Från början var vi ett bryggeri, idag är vi ett dryckesföretag med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Pago, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende dryckesföretag som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1300 medarbetare och omsätter ca 2,7 MDR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se