Universal Music Sweden

Spiders kontrakteras av Reaktor Recordings och släpper ny singel

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 10:51 CEST

Nystartade labeln Reaktor Recordings har skrivit avtal med Spiders och samarbetet inleds med att bandet släpper singeln Mad Dog. På fredag öppnar Spiders festivalen STHLM Fields.

Spiders bildades i Göteborg i början av 2010 och bara månader senare spelade de på Way Out West. I januari 2011 släppte de en självbetitlad 4-spårs EP, producerat av Don Ahlsterberg (TSOOL, International Noise Conspiracy). Året därpå släppte bandet albumet ”Flash Point”, producerat av Per Stålberg och Olle Björk. Bandet har under sin verksamhet även hunnit med att turnera med band som Graveyard och Kvelertak och var P3 Guld-nominerade 2013.

Nu har bandet signat med Reaktor Recordings/Universal Music och idag släpps första singeln Mad Dog från deras kommande album. Det ännu obetitlade albumet släpps under hösten 2014.

Vi är glada och stolta att få jobba tillsammans med Reaktor Recordings. Det ska också bli kul att äntligen få släppa nytt material, Mad Dog känns som en självklar förstasingel, säger bandet om det nya samarbetet och singeln.

Spiders har precis avslutat sin Europaturné med kanadensiska Blood Ceremony och på fredag öppnar de festivalen STHLM Fields där bl.a. Metallica, Ghost och Slayer spelar. Delar av Spiders konsert spelas in av P3 och kommer att sändas senare under kvällen.

Mad Dog finns nu tillgänglig digitalt.

Itunes: https://itunes.apple.com/se/album/mad-dog-single/id881463537

Wimp: http://wimpmusic.se/track/30014132