Egmont Publishing Kids AB

Spöklik Monster High-app tar läsupplevelsen till en ny nivå

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2013 14:41 CEST

Häng med i det senaste spöklika skvallret från Monster High-världen och gör det på ett sätt som du garanterat inte är van vid. Den nya IPad-appen erbjuder den ultimata Monster High-upplevelsen – med interaktiva spökhistorier, rysliga filmer och en möjlighet att skapa sina egna monsterverk.

– Det är viktigt för oss att vara med och driva utvecklingen av serietidningsformatet och den nya Monster High-appen illustrerar detta på ett väldigt bra sätt. Jag tycker verkligen att vi har tagit läsupplevelsen till en ny nivå genom den unika kombinationen av berättande, interaktivitet och skapande, säger Christina Gustafson, marknadsansvarig för Monster High på Egmont Kids Media Nordic.

Monster High-appen är fullmatad med skrämmande häftigt innehåll. I de animerade spökhistorierna kan man följa monstren och deras liv på Monster High på ett helt nytt sätt. I appen finns också en verktygslåda full med tillbehör, där man kan skapa sina egna monsterverk som posters, vykort och serier. Allt man har skapat sparas i ett eget bibliotek och delas snabbt och enkelt med ens vänner.

Monster High är gratis att ladda ner och du får tillgång till en historia, verktygslådan, filmer, och pins. Om man vill njuta av ännu mer Monster High-historier finns ytterligare utgåvor att köpa inuti appen. Då tillkommer också extra innehåll i form av bland annat en dagboksdel där du får lära känna karaktärerna på Monster High ännu bättre.

Appen är på svenska och finns att ladda ner för iPad på Appstore https://itunes.apple.com/se/app/the-monster-high-se/id663696472?mt=8

För mer information vänligen kontakta:

Christina Gustafson, Marknadsansvarig för Monster High,

Egmont Kids Media Nordic, christina.gustafson@egmont.se +46 40 693 94 59.

Egmont

är en ledande mediegrupp i Norden. Vår medievärld innehåller tidningar, böcker, filmer, biografer, interaktiva spel och tv. Egmont publicerar media i över 30 länder, har 6 400 anställda och genererar intäkter som uppgår till 1,4 miljarder euro. Egmont omfattar Skandinaviens största filmbolag, Norges största tidningsutgivare, bokutgivare och kommersiella tv-sändningar och även de största utgivarna av barnmedia i Skandinavien, Tyskland, Polen och Ryssland.

Egmont Kids Media

producerar och ger ut underhållning och läsupplevelser för barn och unga i 30 länder. Produkter, universum och koncept är uppbyggda kring populära varumärken som Kalle Anka, Nalle Puh, Hello Kitty, Disneys Prinsessor, Wendy, My Little Pony, Littlest Pet Shop och många fler.

För mer information besök oss på www.egmont.com, www.facebook.com/Barnappar eller på www.kundservice.egmont.se eller www.egmontapps.com