Kalasproduktion i Södertörn AB

Spöklikt skivsläpp - Nordman släpper Leonard Cohen hyllning

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2016 11:22 CET

Under Nordmans kyrko & konserthusturné 2014 så avslutades alltid konserten med deras version av Leonard Cohens hit 'Hallelujah' under stående ovationer.
Det har alltid diskuterats om att spela in den för digitalt släpp och på begäran från publiken så skedde detta samt att skivsläppet blev planerat att ske idag, den 11 november.

Grunden till inspelningen gjordes vid ett liveframträdande i Sorunda kyrka våren 2015 med kören Prima Stämmor, pianisten Dani Strömbäck och flöjtisten Claudia Müller.

2 timmar efter släppet nås vi av nyheten att låtens upphovsman, Leonard Cohen har avlidit.
Det är ett kusligt sammanträffande och Nordman hoppas att Leonard Cohen hade uppskattat deras version som nu blev en hyllning till en fantastisk musiker och låtskrivare.

Nordmans version är arrangerad av Mats Wester med svensk text av Py Bäckman.
Nordman består av Håkan Hemlin (sång) och Mats Wester (nyckelharpa).

Låten har på mindre än 2 timmar delats flitigt på nätet och har redan nåt över 85000.
Hallelujah har än en gång visat vilket otrolig låt det är och Håkans röst tillsammans med kören ger gåshud.

•  11 november släpps Hallelujah på alla digitala plattformar via Universal Music
  • Fullängdsvideo släpps på Youtube
  • Under november medverkar Nordman i SVT's "Moraeus med mera" samt TV7 "En natt på slottet".
  • Tidigare i år medverkade Nordman på TV4:s "Lyckliga gatan" och "Sveriges bästa".
  • Ny musik samt konserthusturné med Nordman under 2017

Produktionsbolaget Kalasproduktion AB drivs av personer som tillsammans har erfarenhet inom projekt- och produktionsledning av evenemang. Nynäskalaset är ett av flera framtida produktioner som Kalasproduktion kommer att producera. Bolaget tar fram, men tar även emot uppdrag – allt från barnkalas till mässor – och hjälper kunden från planering till genomförande för att nå sitt mål. Även det lilla evenemanget ska kännas storslaget och perfekt i minsta detalj, utan att tumma på kvalitén. Kalasproduktion sköter även management för ett antal artister, däribland Nordman & The Cloudberries