CitiWalkz

Spökvandring - Perfekta Halloween-dejten

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 11:48 CET

Nyhetstips - Imorgon är det Halloween och vad kan vara mer romantiskt än att låta sig skrämmas tillsammans med en dejt i Gamla Stan? iPhone-appen ”Spökvandring” innehåller sex berättelser med ljudeffekter som utgörs till hälften av svensk historia och hälften av en ryslig berättelse som ägt rum på dessa platser. CitiWalkz Spökvandring är kunskapsberikande på ett underhållande sätt oavsett om man lyssnar i stereon hemma i soffan eller med hörlurar i Gamla Stan.

För en oslagbar helhetsupplevelse rekommenderar CitiWalkz att man vandrar mellan stationerna samtidigt som man lyssnar på historierna, gärna en kulen natt vid tolvslaget. Se bara till att det finns någon att hålla i handen när det blir läskigt!

CitiWalkz Spökvandring kostar 22 kr och tar ca en timme att vandra och lyssna sig igenom. Varje ljudavsnitt (berättelse) är ca 5 minuter långt. Under vandringen passerar stadsvandraren några av de mest rysliga platserna i Gamla Stan:

1. Stockholm blodbad, Stortorget
  2. Käpplingemorden, Tyska Kyrkan
  3. Guldskatten, Baggensgatan
  4. Vita Frun, Obelisken, Slottsbacken
  5. Bödeln i helvetet, Prästgatan
  6. Lynchningen av von Fersen, Riddarhustorget
  • Vi skapade appen Spökvandring för fler ska kunna stadsvandra när och hur de vill, till en billig penning. Det är inte särskilt romantiskt att gå i grupp och känna sig som en turist. Men vad är mer romantiskt än att dela hörlurar tätt intill varandra en kuslig kväll i Gamla Stan?, säger Miguel de Paula, historienörd och grundare av CitiWalkz.

- Ladda ner appen: https://itunes.apple.com/se/app/spokvandring/id562993785?mt=8

- Bilder och skärmdumpar: http://citiwalkz.se/press/

- Provlyssna: http://citiwalkz.se/press/station-1-stortorget-mp3/

För mer information, gratiskod eller intervjuförfrågan vänligen kontakta:

Mikaela Waxin

pr@mikaelawaxin.se

CitiWalkz, producerar stadsvandringar i mobilen, ägs av MEA och är ett nystartat företag grundat av entreprenörerna Maud Andersson och Miguel de Paula sommaren 2012. MEAs första app, CitiWalkz Spökvandring, är utvecklad av Trivato. CitiWalkz vision är att lära ut historia på ett underhållande sätt till en bred publik genom billiga stadsvandringar i mobilen. För mer information besök www.citiwalkz.se