SpokenWord

SpokenWord på Clarion Stockholm tisdagen den 8:e november

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 07:23 CET

Tisdagen den 8:e november kl 20.00 är det dags igen för Sveriges första och enda spokenword-klubb – SpokenWord – på Clarion Hotel Stockholm. Nytt för i höst är att vi skippar musik extra-akten för att få en kortare och tightare show.

Kom till klubben och upplev rolig och smart medryckande underhållning med både hjärta och hjärna – Entertain your Brain with spoken word!

Klubbinfo
Datum: 30 aug, 4 okt, 8 nov, 13 dec
Tid: 20.00 – 22.00
Plats: Clarion Hotel Stockholm, Ringvägen 98, T-bana: Skanstull
Inträde: Gratis
Facebook: www.facebook.com/group.php?gid=47186805559

Spoken word
Marcus Priftis
Alma Kirlic
Henrik Elmer
Hans Carstensen
Malin Jakobsson
Kung Henry

Bakgrund
Spoken word-klubben startades hösten 2008 av artisterna Lennart Bång och Lukas Duczko samt Sascha Abdelnabi på SpokenWord Entertainment. Efter två mycket framgångsrika år på Underbara Bar i Stockholm med fullsatt lokal, högt publiktryck och en egen TV-serie på ZTV flyttade klubben hösten 2010 till Clarion Hotel på Södermalm och huserar numera i Upstairs Bar en tisdag i månaden hela hösten.

SpokenWord på Clarion Hotel Stockholm kommer i höst bjuda på de allra bästa artisterna inom svensk spoken word. Vid varje tillfälle kommer ni kunna njuta av en helt unik show då sex vitt skilda artister per kväll framför sina allra nyaste och bästa alster.

Spoken word
Spoken word är en ung scengenre i Sverige som är på stark framfart. Det liknar stand-up, en person på scen och hög underhållningsfaktor men; högre tempo (ibland med rim och rytm), mer tryck på känsla och budskap, mindre fokus på skratt och skrattpauser även om humor ofta är en viktig ingrediens. Se smakprov från Kung Henry - http://www.youtube.com/watch?v=QjzTgsFMR3Y

Clarion Living Room by Stockholm
En levande mötesplats bygger inte på världsberömd design, snygga tavlor eller ens om den bästa musiken. En levande mötesplats handlar om människor. Det är människorna som skapar hög stämning och en känsla av att en vanlig vardagkväll kan innebära något fantastiskt. Det är vad vi vill förmedla genom Clarion Living Room.

Vi vill att Clarion Living Room skall vara en inspirerande plats där du möter konst, musik, design och naturligtvis andra människor. Måndag till lördag välkomnas ni för att ta del utav magasin, livemusik, mat och dryck men framför allt - möte med andra människor. Tisdagar vill vi pyssla om er lite extra och därför kommer vi att vara på plats 18.00-20.00 och bjuda på någon liten överraskning. Kanske stannar ni längre än planerat och låter er underhållas av SpokenWord som gästar varje månad under hösten. Vår ambition är att du då och då ska känna att du hellre är i vårt vardagsrum än hemma i ditt eget.

Arrangörer
Ansvariga arrangörer för klubben är Lennart Bång och Sascha Abdelnabi på SpokenWord Entertainment tillsammans med Clarion Hotel Stockholm. SpokenWord Entertainment är det första bokningsbolaget i Sverige med exklusivt fokus på spoken word.

Lennart Bång: 070-7331470, www.lennartbang.se
SpokenWord Entertainment: www.spokenword.se