Science Park Halmstad AB

Sponsorkortet – vinst varje gång både för föreningen och köparen

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 08:00 CET

Entreprenörerna Johannes Nilsson och Hannes Arthursson har ständigt många idéer och bollar i luften. De driver båda var sin verksamhet men den senaste idén, Sponsorkortet, har de nu tagit fram tillsammans. Det är ett exklusivt utformat värdekort med formen av ett vanligt kreditkort. Deras tanke är att idrottsklubbar ska glömma svårsålda lotter, högar med strumpor, överfyllda rabatthäften med snåla rabatter och istället satsa på Sponsorkortet. Kortet innehåller tre noga utvalda erbjudanden från några av Sveriges bästa nätbutiker och av intäkterna från försäljningen går 50 % oavkortat till laget/föreningen.

- Idén om Sponsorkortet uppkom för att vi båda har varit väldigt engagerade i idrottsklubbar och vi vet hur svårt det är att sälja alla lotter, kakor, sockar och allt vad det kan vara. Vi ville därför skapa något som är lätt att hantera, lätt att sälja och som skapar vinst både åt föreningen och köparen, säger Johannes.

Sponsorkortet erbjuds i fem standardpaket: Bas, Medium, Large, XL och XXL som innehåller 100, 250, 500, 1 000 respektive 5 000 kort. Föreningen väljer själva vilket paket som de önskar sälja men ett bra riktmärke är att sikta på att sälja 5-20 kort per spelare och försäljningsomgång.

Man väljer själv om man vill ha korten utkört till sitt kansli eller om man vill hämta ut det på sin närmsta paketutlämning. Efter att man mottagit korten så har föreningen fyra veckor på sig att sälja dessa och sedan ytterligare två veckor för att samla in pengarna och betala sin faktura. I händelse av att några kort blivit över har föreningen fri returrätt för dessa. Allt ska vara så enkelt som möjligt. Enkelt att beställa, enkelt att sälja och enkelt att returnera.

På frågan vad målet med kortet är säger Hannes:
Vi hoppas att kunna bygga upp ett bra samarbete med Sveriges klubbar/föreningar så att vi får tankar och idéer till att utveckla kortet. De ska känna att vi är lätta att kontakta, beställa av och att korten är lätta att sälja. Vi hoppas givetvis även att de ska få en bra tillökning i kassan så att Sveriges klubbar/föreningar ska få det enklare att driva sina verksamheter.

Kontaktuppgifter:
Johannes Nilsson