Spoon

Spoon på kraftig frammarsch

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2014 14:03 CET

Contentbyrån Spoon visar på kraftigt ökad omsättning under 2013 och expanderar nu internationellt. Under tisdagskvällen utsågs Spoon till Årets Byrå.

Spoon levererar ett imponerande resultat för 2013 och uppvisar en ökad omsättning på 21 procent från 2012.

– Vi är väldigt nöjda med resultatet, säger Anders Ribba, vd för Spoon. Vår tillväxt sker främst inom digital produktion och TV. Dessutom breddas många av våra uppdrag till att omfatta kommunikation i alla typer av kanaler. Även strategiarbete för content och multikanalsproduktion ökar kraftigt.

Spoon har vuxit kraftigt under 2013 och har dessutom startat ett kontor i Oslo. Fler marknader är att vänta under 2014

– Sverige ligger långt fram när det handlar om content marketing, men intresset är stort även i övriga nordiska länder. Som en av de största aktörerna på området är det naturligt för oss att etablera oss där våra kunder finns och där intresset för våra tjänster är stort, säger Johan Andersson, ansvarig för Spoons utlandsexpansion.

Årets Byrå
Spoon är Sveriges mest prisbelönta contentbyrå, med ett flertal internationella utmärkelser under de senaste åren. Under onsdagskvällen blev Spoon dessutom utsedda till årets contentbyrå på Årets Byrå.

– Det är en mycket viktig utmärkelse för oss. Att våra kunder är nöjda är ett tydligt tecken på att vi hjälper dem att klara av sina kommunikationsutmaningar på ett kreativt sätt och med bra resultat. Det ökar vår konkurrenskraft, säger Anders Ribba.

Spoon är en contentbyrå. Vi skapar medieupplevelser för våra kunders målgrupper. Vi gör engagerande redaktionellt innehåll som paketeras i olika kanaler som tidningar, nyhetsbrev, webbplatser, magasin och webb-tv. Vi ser till att ditt innehåll når ut och påverkar mottagaren. Vi ger varumärken mening och innehåll.