Kistamässan

Sportfiskemässan prövar fiskelyckan på nya Kistamässan

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2008 13:48 CEST

27-29 mars 2009 firar Sportfiskemässan 5-årsjubileum på nya, moderna Kistamässan strax norr om Stockholm. Under tre hektiska dagar möts branschens alla aktörer och tusentals sportfiskare under ett och samma tak.

Sverigesstörsta drag-show Sportfiskemässan i mars är Sveriges största mässa för all sorts sportfiske . Här kan besökarna få råd och tips, testa nya produkter eller pröva på några av mässans alla aktiviteter. För vuxna sportfiskare finns bland annat flera flugkastbanor och dragbassänger, seminarier med kända föreläsare samt möjlighet att testa flugbindning, Trolling, Jerkfiske, Vertikalfiske, Dropshootfiske och Specimen. Hos Rullakuten kan man få sin Shimano-eller Ambassadeurrulle servad. I Sportfiskeskolan får sportfiskare mellan 7-12 år lära sig om olika fiskesätt och för de allra minsta blir det fiskdamm.

- Sportfiskemässan har besökts av mängder med intresserade sportfiskare som fått se och uppleva allt de förväntat sig och lite till. Alla fiskemetoder och aktörer från samtliga delar av sportfiskebranschen finns representerade. Nu vänder mässan åter till sin födelseort men i nya lokaler. Kistamässan med sina stora öppna ytor och en takhöjd på upp till 10 meter är idealisk, säger Pär Lindberg, på Normark, en av branschens största grossister.

Här finns nyheterna inför kommande sportfiskesäsong Sportfiskemässan arrangerades första gången 2005 i Stockholm/Sollentuna. Efter några år på turné ute i landet är man nu tillbaka i stockholmsområdet. På plats med nyheter inför kommande Sportfiskesäsong finns branschens ledande leverantörer, återförsäljare, båtföretag, skolor, föreningar, guider, destinationer, hantverkare, fiskevård och bokförlag m fl. Det breda utbudet och en lång rad aktiviteter bidrar till att göra Sportfiskemässan till en angelägenhet för hela familjen. Men Sportfiskemässan är också en viktig marknadsplats - 2008 handlade 9.000 besökare för i snitt ca 800 kronor per person.

- Sportfiskemässan är en manifestation för hela branschen. Vi är glada att vara tillbaka och visa stockholmarna vad sportfiske har att erbjuda, säger Klas Elm, VD för Spofa Spöfiske som är en av mässans samarbetspartners.

För ytterligare information om Sportfiskemässan 2009 27-29 mars, vänligen kontakta:

Projektledare: Agneta Brunell agneta.brunell@kistamassan.com Tel 08- 506 650 43

www.sportfiskemassan.se

Ladda ner pressmeddelandet här >>
Ladda ner bild från Sportfiskemässan 2008>>
Ladda ner bild på Kistamässan >>

_____________________________________________________________________________________

Sportfiskemässan arrangeras avKistamässan i nära samarbete med
Spofa Spöfiske, Sportfiskarna, Sportfiskeakademin, SeFF och Fiskeriverket.

Kistamässan är strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de nybyggda lokalerna om totalt ca 15.000 kvadratmeter har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, kongresser, konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Närheten till E4, pendeltåg, tunnelbana och flygplatser gör Kistamässan lättillgänglig både för nära och långväga gäster.