Aggressive Development AB

SportHälsa börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 13:58 CET

Global Times Group AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns SportHälsa till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Sport Hälsa är ett magasin inom träning, sport, välbefinnande, skönhet och hälsa. Kommer ut sex ggr om året med Svenska Dagbladet. Sport Hälsa uppmanar läsarna till regelbunden träning, erbjuder tips och råd kring hälsa, skönhet, träning, välbefinnande, kostvanor etc i redaktionella reportage och guider samt intressanta undersökningar och tester. Sport Hälsa har en mycket stor grupp läsare, inklusive även den lilla andel som betalar för smala specialtidningar. Denna stora grupp har ofta inte gjort sina val avseende kosttillskott, träningskläder och utrustning eller rekreation, skönhetsmedel och behandlingar, etc, men är villiga att förbättra sin livskvalitet och därför är påverkbara. Det är här Sport Hälsa funnit sin nisch och framgång.

"Vi är mycket glada att SportHälsa vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/sporthalsa

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.