SPORTINGINVEST.COM

Sportinginvest delar ut vinst för fjärde gången

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 11:22 CET

Sportinginvest.com är spelsyndikatet där andelägarna överlåter åt professionella analytiker att placera spelen. Varje andel kostar 100 EUR och totalt har Sportinginvest.com fått förtroendet att förvalta 510 000 EUR. Via hemsidan www.sportinginvest.com kan andelsägarna följa de investeringar som görs på sportspelsmarknaden. En total transparens, till skillnad mot aktiefonder, gör det möjligt för andelsägarna att följa utvecklingen spel för spel, dag för dag. Mäklarna spelar på de mest skiftande sporter och event även om fotbollen naturligtvis dominerar stort.

”Det känns mycket bra att vi för fjärde gången kan göra en positiv utdelning till våra andelsägare. Den senaste fonden fick en rejäl uppgång under Dart VM då vi livetradade på i stort sett varje match”, säger Peter Dahlenmark Managing Director för Sportinginvest Limited,

Att spela under matcher har växt enormt mycket, vilket möjliggör spel även på matcher som på förhand inte har något spelvärde. Det är stora omsättningar inte bara på fotboll utan även på sporter såsom handboll, under VM senast. I takt med att TV sänder alltmer och att många idag kan följa matcher via spelbolagens siter eller streaming på Internet, har också utbudet av livespel ökat. Sportinginvest.com följer det mesta och tradingen sker i huvudsak på oddsbörser. Men även spelbolagen erbjuder bra livespelsmöjligheter.

”Framtiden ser ljus ut och det enda mörka molnet på himlen är spelbolag som i första hand vill syssla med underhållning och i andra hand vara bookmaker. Vi ser en klar trend att de stora aktörerna, till vilket jag vill räkna Sportinginvest.com, alltmer placerar sina positioner hos Betfair. Vi hoppas kunna bryta den trenden genom vårt nära förhållande till våra leverantörer och partners”, fortsätter Peter Dahlenmark.

Sportinginvest Limited kommer under våren att utöka sin portfölj med två nya fonder. De räknar med att förvalta över 1,2 miljon EUR innan sommaren. Rekryteringen av två mycket kompetenta mäklare är avslutad och de två nya fonderna lanseras inom kort.