SPORTINGINVEST.COM

Sportinginvest Ltd delar ut 13,22 € per andel

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2006 11:31 CET

Sportinginvest, det första spelsyndikatet online, gör åter vinst på en av sina fonder och detta är den tredje fondavslutet med en positiv utdelning till de som har satsat sina pengar hos oss.

Probability betfund, huvudfonden i spelsyndikatet Sportinginvest.com, avslutade igår sin andra period med ett mycket fint resultat. Vi har på 40 dagar gjort en nettovinst till våra andelsägare på 13,22 % eller 13,22 € per andel. Våra andelar har normalt ett investeringsvärde på 100 € och en genomsnittlig andelsägare brukar köpa 12 andelar.

”Vi har haft stora framgångar genom att konskevent spela outsidern i Elitserien i ishockey samt att vi på liknande vis bokat favoriterna i NHL”, säger Peter Dahlenmark VD för Sportinginvest Ltd.

Merparten av spelen ligger naturligtvis på den europeiska fotbollen och där kan vi se att det är framför allt två spelsätt som lönar sig. Vi spelar med framgång s.k. asiatisk handikapp där dels omsättningen är stor och rörelserna på oddsen är intensiva. När exempelvis den svenska fotbollen visar upp så mycket oavgjorda matcher ser vi att det är vist att eliminera kryssen från ekvationen. Den europeiska cupfotbollen är också mycket intressant att lägga tid på, men som vi såg i Champions League ofta förrädiskt svår att spela på.

Vi startar nu om Probability betfund och erbjuder nyteckning av andelar fram tom onsdagen den 15 november. Denna gång tar vi höjd för att kunna utöka fondens storlek till 4 000 andelar eller 400 000 EUR. Vi har fortsatt bra relationer med våra leverantörer och har inga problem med att få accept på våra förhållandevis stora insatser. Utökningen av fonden möjligör också en extra satsning på vinnarspel i både ligor och större turneringar. Vi har så här långt gjort 1 436 spel där 716 varit korrekta och 673 fel.

”Just nu planerar vi för en tredje fond som vi tror kommer att attrahera dem som normalt mera sneglar på finansiella investeringar. En fond som mer tar höjd för marknadens värderingar än de rent sportsliga”, avslutar Peter Dahlenmark

Välkomnen att kontakta Peter Dahlenmark med eventuella frågor eller för en egen intervju. Peter når ni enklast på mobiltelefon 0701-448750 eller via e-post peter@sportinginvest.com.

Om Sportinginvest.com:
Sportinginvest.com är handelsnamnet för Sportinginvest Ltd. Sportinginvest Ltd är ett registrerat aktiebolag i England och Wales (Org. nr: 05784622), med säte i Storbritannien. Sportinginvest Ltd grundades i april 2006 av Bettinganalysis Ltd och en grupp privata investerare.