Sportlala

Sportlala.se nylanserar – siktar på att bli Sveriges största sportoutlet

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2019 07:00 CEST

Den 24:e april nylanserar Sportlala.se med en helt ny grafisk profil och en förbättrad kundupplevelse över webb och sociala medier. Outletklubben, som idag har cirka 110 000 medlemmar, siktar på att utmana prisjämförelsesajterna genom att förse medlemmar med ännu bättre priser på sportartiklar.

Dagens konsumenter är onekligen mer medvetna och kan enkelt leta upp olika priser för en och samma vara. Sportlala planerar att belysa att de kan erbjuda ett ännu mer förmånligt pris via deras format.

Klubben fungerar på så sätt att endast medlemmar har tillgång till kampanjerna, där de kan se erbjudandet i sig. Kampanjerna är i många fall tidsbegränsade vilket är en medverkande kraft i priserbjudandet. Prisjämförelsesajter har egentligen bara konkurrerat med varandra, där olika e-handelssidor i sin tur konkurrerar på plattformar som Prisjakt och PriceRunner. Det är på tiden att prisjämförelsesajterna i sig får konkurrens, i det här fallet inom sportmode.

Den största anledningen till att Sportlala vill kunna erbjuda ett bättre pris finns i affärsidén. Alla ska ha råd att träna. Många leverantörer har kvarliggande plagg från fjolåret. Som outlet är det de här artiklarna Sportlala är intresserade utav. I detta finns ett miljötänk, genom att ge kläderna en andra chans. Det gäller trots allt högkvalitativa träningskläder från bland annat Salming, Casall, Röhnisch, Craft, med mera. Från fjolåret och tidigare. För den som inte kräver det allra senaste finns mer träning för pengarna än någonsin tidigare. Välkommen den 24:e april.

Sportlala vill främja en aktiv livsstil

För oss är träning en del av livet. Det är en livsstil som för mycket gott med sig: välmående, gemenskap och utmaning. Det vill vi föra vidare. Att hjälpa människor som redan delar vårt intresse, att hitta rätt utrustning till ett bra pris, och inspirera andra till att påbörja en aktiv livsstil är anledningen till att vi finns.