Sportlife

Sportlife tar som första stora friskvårdskedja helt bort bindningstiden på alla medlemskap!

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 06:00 CEST

Sveriges ledande friskvårdskedja Sportlife tar nu steget att plocka bort sina bindningstider.

Den svenska gymmarknaden följer då utvecklingen som redan finns i många andra länder - kunden får total kontroll på sitt träningskort.

"Sportlife fortsätter sitt arbeta att sätta kunden i fokus. Vi vill att våra medlemmar skall stanna hos oss på grund av egen fri vilja och inte baserat på att de är bundna av ett avtal. Nu behåller vi våra priser men tar bort bindningstiden samtidigt som vi satsar på en mängd aktiviteter för att höja vår servicenivå mot kunden" säger VD för Sportlife Magnus Wilhelmsson.

Dessa avtal utan en minimiperiod gäller vid nytecknande, du hittar dem på Sportlife´s klubbar i följande regioner - Göteborg, Malmö, Jönköping och Stockholm.

Se klubbarna som ingår i regionerna på www.sportlife.se

Sportlife är idag en av sveriges största friskvårdskedjor. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Det är viktigt för oss att alla människor känner sig som hemma. Vår personal är välutbildad och vi använder oss enbart av licensierade träningsinstruktörer. Sportlife erbjuder generösa lokaler med fräsch inredning, där du kan träna i en trivsam miljö. På vissa klubbar kan du njuta av en skön stund i ett lyxigt spa, klippa håret eller varför inte ta en simtur?

Sportlife finns idag i Västsverige/Stockholm/Skåne och Jönköping, men vi siktar på att expandera vår verksamhet till andra delar av Sverige. Vi vill vara tillgängliga för alla och finnas nära dig. Hos oss får du professionell hjälp med dina målsättningar och rejält med valuta för pengarna. Haka på Sportlifetåget du med – ca. 220 000 medlemmar kan inte ha fel! Välkommen till Sportlife, friskvårdskedjan nära dig.

Sportlife: Vi är alltid på väg framåt!