Risetrade

Sportluftfilter MaxFlow från Risetrade

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 13:08 CET

Risetrade kan erbjuda sina kunder det allra bästa inom styling. När det gäller sportluftfilter, så är Raid HP märket att titta extra noga på. Risetrades sortiment innehåller flera olika varianter av Raid HP sportluftfilter och dess tillbehör. Alla filter håller en hög standard och är effektivare än vanliga filter av till exempel bomull. Tekniken kring dessa filter är utvecklad för att klara av de tuffa krav som man har på racingbilar. Det är främst här som behovet av ett mer avancerat filtersystem har varit stort och Raids HP sportluftfilter har definitivt klarat den utmaningen. Nu är det din tur att se vad en deras sportluftfilter kan göra för din bil.

HP Raids sportluftfilter kan ge din bil ett extra lyft, såväl när det gäller ljud som prestanda. Din bil kommer låta som om den hör hemma på en racingbana. Kombinerat med annan styling som till exempel ett sportchassi så kommer bilen verkligen komma till sin rätt.

Att använda Raid HP sportluftfilter ger dig inte bara ett fantastiskt ljud, det är också möjligt att öka bilens motorkapacitet. Genom att släppa igenom mer luft än ett vanligt filter ger du motorn med syre att jobba med. Resultatet kan bli en mer effektiv bil, med bra varvtal. Att uppgradera till Raid HP sportluftfilter kan ge bilen upp till 3 eller 4 HK mer under huven. Ett enkelt sätt att ge bilen lite extra kraft och prestanda.

Raid HP filter går att återanvända och blir då också en bra ekonomisk investering. Med rätt rengöring och underhåll har du ett filter som du kan använda länge. På det sättet blir det också mer miljövänligt än ett filter som man bara byter och kastar.

När du byter till Raid HP filter blir det inte bara en liten inre styling detalj till din bil, utan också något som ökar känslan du får av att köra den. En kvalitetshöjare till ett bra pris.

Marknadförs av Risetrade.se i Sverige.

www.risetrade.se

Risnäsvägen 22

83021 Tandsbyn

070-2377190