SportOn

SportOn släpps på BlackBerry App World

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 13:21 CET

Minnesvärda sportminnen på din BlackBerry med gratis app

SportOn lanserar idag sin mobilapp för sportintresserade BlackBerry®-användare. Appen laddas ner gratis via BlackBerry App World™. Oavsett om det är ett fantastiskt mål i en Stanley Cup final eller en superb serve i tennis kan man nu återuppleva ögonblicket i din BlackBerry-mobil varje gång någon ringer. Appen gör det möjligt att ersätta den vanliga ringsignalen med en videosignal som spelar upp visar ditt favoritlag eller sportstjärna i ett minnesvärt ögonblick.

“Vi är glada över att göra SportOn-appen tillgänglig för över 70 miljoner BlackBerry-användare. Det är ett unikt sätt att sätta en personlig prägel på sin BlackBerry med sitt favoritsportögonblick”, säger Mikael Jansson, VD, SportOn.

Appen, som lanseras i samarbete med hockeylegenden Peter “Foppa” Forsberg, tillhandahåller videoklipp från både fotboll, hockey, tennis, motorsport, basket, lacrosse och flera andra sporter. NHL och Red Bull Media House är några av de första sportförlagen som är tillgängliga via SportOn. Videodatabasen uppdateras dagligen med nytt material och har redan fler än 3500 tillgängliga videoklipp.

“Räckvidden hos BlackBerry App World, som har i genomsnitt mer än fem miljoner appnedladdningar per dag i fler än 130 länder, gör SportOn-appen tillgänglig för sportfanatiker världen över”, säger Paul Lucier, chef för Norra Europa på Research In Motion.

SportOn-appen är gratis och finns att ladda ned på BlackBerry App World med ett gratis videoklipp.

Mer information om SportOn: http://www.sporton.com/.

Mediakontakt
Mikael Jansson
CEO SportOn
Mobile: +46 70 605 77 44
E-mail: mj@sporton.com

The BlackBerry and RIM families of related marks, images and symbols are the exclusive properties and trademarks of Research In Motion Limited. RIM assumes no obligations or liability and makes no representation, warranty, endorsement or guarantee in relation to any aspect of any third party products or services.

SportOn vänder sig till sportfans runt om i hela världen. Med SportOn kan man njuta av att använda de bästa sportklippen från de största ligorna och stjärnorna som videoringsignal.

Återupplev ditt favoritögonblick från sportens värld - varje gång det ringer.