Fjärdhundraland

Sprakande Höstglöd i Fjärdhundra med mänskliga berättelser

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 09:29 CEST

Den 8-9 oktober bjuder ett stort antal föreningar från Fjärdhundraland på kultur och marknad i mångfaldens tecken för alla åldrar.

– Planeringen har pågått sedan i somras och nu är det dags, säger Åsa Lansfors, ordförande i Paddebo Kulturförening,

Fjärdhundraland ekonomisk förening, Fjärdhundra100%, Fjärdhundra sportklubb och många fler har tillsammans skapat ett värmande program.

Elever från Fjärdhundraskolan berättar om långa resor till trygghet i en utställning på Fjärhundra bibliotek. På programmet finns också föreläsningar med bland annat författarna Gunnar Rundgren och Ann-Helen Meyer von Bremen, som driver Sunnansjö gård och skriver om jordbruk och mat. En marknad med lokala hantverkare och integrationsenhetens Elviraprojekt finns att avnjuta, liksom en konsert på 5 språk och en musikberättelsen ”Musik,minnen, flykt” med Nadin al Khalidi och Gabriel Hermansson från Malmö. Detta och mycket mer erbjuds på två späckade dagar i Fjärdhundra, strax utanför Enköping.

Stora delar av Fjärdhundra är engagerat i evenemanget – bland annat har Fjärdhundra brandstation, Gläntans omvårdnadsboende, och Kyrkans hus öppet.

Programmet finns på www.fjardhundraland.se.

I Fjärdhundraland samlar vi bra upplevelser i en levande landsbygd med historia, naturupplevelser och spirande småföretagande: kaféer, boende, gårdsbutiker och mycket mer! Massor av mathantverk, natur, kultur – allt inom en timme från Stockholm, Uppsala och Västerås.