Spree AB

Spree förvärvar Dinovo

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 23:45 CET

Spree erbjuder innovativa lösningar inom interaktiv IT till såväl privat som offentlig sektor. Förvärvet ger Spree AB ytterligare resurser för att stärka sitt tjänsteerbjudande samt möjligheten att agera som helhetsleverantör mot befintliga och framtida kunder. Spree AB kommer fortsättningsvis att erbjuda ett stort utbud av tjänster och produktioner inom interaktiv IT, till såväl det fysiska som det virtuella rummet.

"Dinovos mer byråinriktade verksamhet med fokus på konsultation, koncept-utveckling och projektledning kompletterar Spree’s kunnande vilket bidrar till att Spree ytterligare kan stärka sitt erbjudande gentemot marknaden."

säger Lena Larsson Fosstveit, VD på Spree.

"Vi har samarbetat med Spree under det senaste året och sammanslagningen är ett naturligt och mycket positivt steg för båda parter

" säger Martin Löthman partner på Dinovo. "Vi kompletterar varandra på ett mycket bra sätt vilket kommer gynna både nuvarande och framtida kunder." säger Andreas Edin Carlsson, partner på Dinovo.

Vi välkomnar dig att följa med oss in framtiden!

Spree AB

Spree erbjuder interaktiva IT-lösningar till kunder som vill visa upp sina produkter och tjänster på ett innovativt sätt.

Företagets primära fokus är att leverera helhetslösningar med stort affärsvärde på nya tekniska plattformar, så som det senaste inom mobila-klienter, multi-touch lösningar och gest-baserad teknik.

Bakom Spree ligger grundarna till Synaptic AB & .NetAkademien AB