Bdx Wine

Spring förbi Systembolagets köer – få de finaste Bordeauxvinerna hemskickade

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2008 14:58 CEST

Premiär för unik vinsajt med Sveriges bredaste utbud av primörviner

Nu slipper du köa utanför Systembolaget för att få tag i de finaste primörvinerna.
Och du kan – i motsats till på Systembolaget – köpa lådvis av dem.

Genom den nya sajten bdxwine.com får svenska privatpersoner säkra leveranser av de finaste primörerna från Bordeaux – ända fram till dörren.

BDX Wine är en unik satsning, som riktar sig till vinälskare som vill ha världens bästa viner. Och som vill få hem dem på ett enkelt och säkert sätt.

I oktober tre år efter skörd släpps primörvinerna på Systembolaget, och det bildas sedvanliga köer utanför butikerna. Klockan tio släpps kunderna in, och när det gäller de mest exklusiva vinerna får de sedan köpa en flaska var – om de stått tillräckligt långt fram i kön.

Genom BDX Wine har du en unik möjlighet att slippa stå och köa för en ynka flaska.

I stället köper du hem de exklusiva vinerna över internet. BDX Wine har köpt in ett stort lager av 2006 och 2007 års primörer. Redan nu kan du beställa dem på bdxwine.com och nästa höst – strax innan de släpps på Systembolaget – får du hem dem till dig (hösten 2010 när det gäller 2007:orna).

- Det finns hos svenska privatpersoner ett enormt intresse för att köpa primörviner. Men Systembolaget köper in för få. De tar slut med en gång och sedan går det inte att få tag på dem. Hos oss kan du beställa redan nu, du slipper köa och oroa dig för att du inte ska få någon flaska, och du kan beställa väldigt mycket vin av oss, säger Rolf Andersson, en av BDX Wines grundare.

Bland BDX viner finns allt från de allra dyraste och mest exklusiva vinerna som Bordeaux kan framställa – som Chateau d´Yquem 2007 som redan är smått legendarisk trots att druvorna skördades för bara några månader sedan – till fyndviner i 300-kronorsklassen.

- Det handlar enbart om riktiga top of the line-viner, säger Rolf Andersson.
Eftersom exklusiva primörviner ofta ökar i värde med tiden innebär det här också en unik investeringsmöjlighet.
- Många av våra primörer kommer med största säkerhet att ha ökat i värde innan kunden har fått dem, säger Rolf Andersson.

BDX vinsatsning består av tre delar, varav primörerna är den största och mest unika.
De övriga två är:

* Grand Cru. BDX Wine har också ett stort lager av äldre viner från Bordeaux.
* Rådgivning. BDX Wine kan hjälpa dig att bygga upp din egna vinkällare.

Fakta BDX Wine
* På sajten bdxwine.com får du genom kartor och beskrivningar all fakta om vinerna och dess exakta ursprung, och dessutom fakta om slotten som har producerat dem.

* BDX Wine samarbetar med DIBS – Nordens ledande leverantör av betaltjänster – för ett säkert betalsystem. Ingen information om kundernas kreditkort lagras.

* Fraktkostnaderna ingår i priset. BDX Wine betalar också alkoholskatten och momsen till staten. Du betalar alltså bara priset som anges på sajten.

* Möjligheten att sälja vin den här vägen och kringgå Systembolagets monopol öppnades av en EU-dom som kom nyligen. BDX Wine säljer bara till privatpersoner över 20 år.

* Grundare av BDX Wine är Rolf Andersson, Magnus Holmgren och Johan Bryng.

För mer information, kontakta:
Rolf Andersson, 070-8887569
Magnus Holmgren, 070-8407475