Trio AB

Spring Mobil lanserar mobilt kontor baserat på Trio Mobile Office

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2003 15:05 CEST

Enligt tidigare pressmeddelande tecknade Trio i juli avtal med Sveriges fjärde mobiloperaör Spring Mobil om Trios lösning för mobila kontor Trio Mobile Office. Trio Mobile Office installeras i Spring Mobils mobiltelefonnät under hösten med företagskunder som målgrupp. Spring Mobil är ett helägt dotterbolag till Swefour och hjälper företag att mobilisera kontoret till fastnätstaxa.

Målgruppen för det mobila kontoret är Spring Mobils företagskunder som kan bygga upp egna gsm-nät på kontor eller fabriksområden. Med Trio Mobile Office kan kunderna välja att endast använda mobiltelefoner och får ändå tillgång till full växelfunktionalitet med en avancerad köfunktion, tillgång till telefonistarbetsplats, hänvisning, meddelandehantering och en dynamisk företagskatalog.

" Vår affärsidé är att ersätta den fasta telefonin med mobiltelefoner och med bibehållen kvalitet och funktion varför det var ett naturligt val att teckna avtal avseende Trio Mobile Office. Med Trios avancerade telefonilösningar kan Spring Mobils kunder erbjuda en kundservice med hög kvalitet", Ulf Groth, VD Spring Mobil.

Trios lösning innehåller alla viktiga telefonifunktioner för företaget och telefonihanteringar såsom växeltelefonist, receptionist, huvudnummer och köfunktion. Det är en heltäckande mobil lösning för alla anställda inom ett företag.

"Det känns särskilt roligt att teckna avtal med Spring Mobil eftersom såväl Trio som Spring Mobil har en total fokusering på företagstelefoni. Att Spring Mobil valt Trio ser vi som ett logiskt resultat av Trios position som världsledande leverantör av företagstelefoni för mobiloperatörer", säger Sverker Hannervall, VD på Trio.

För ytterligare information kontakta:
Sverker Hannervall, VD Trio, telefon 0730-66 88 23
Ulf Groth, VD Spring Mobil, telefon 070-788 98 98

Om Trio
Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem som flexibla call och contact center, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com

Om Spring Mobil
Spring Mobil fokuserar hela verksamheten på telefoni för företag. Spring Mobil hjälper företag att skapa ett eget GSM-nät som ersätter den fasta telefonin - till lägre kostnad. Spring Mobil är ett helägt dotterbolag till Swefour AB. Swefour innehar en av fyra GSM-licenser i Sverige. Swefour ägs av Brainheart Capital. Läs mer på www.springmobil.se