Nikita Hair Sweden AB

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2013 16:43 CEST

Cotton Candy

Nikita Hair, vår/sommar 2013; Cotton Candy

Trenden är inspirerad från flera epoker. Frisyrerna är lite rockiga och linjerna är ojämna. Vi ser korta bobar, gärna med uppklippt lugg. Kort överparti med längre längder gäller nu. Även Pixyfrisyrer: kort i nacken och över öronen, men lite längder i överhåret med lugg över ögonbrynen. Lugg är trendigt!

På männen ser vi både långt och kort hår. Är håret kort, ska linjerna vara korta och rena i nacken och över öronen. Överhåret ska vara rufsigt, men gärna med en överdriven sidbena. Det gäller att få fram fallet/lockarna. Sidorna är graderade för mindre kontrast mellan långt och kort. Men vi ser också långt hår som ofta liknar frisyrer vissa rockstjärnor hade på 80-talet. Män kan låta både hår och skägg växa långt.

Färger som gäller är pastellfärger i rosa, grön/mint och violett. Men även naturliga hårfärger. Pastellfräger kan göras på våra salonger.

Stylingen ska vara matt och rufsig, lite slumpmässigt. På långt hår ser vi olika tvinningar och varianter på flätor.

Makeup:

Daggfräsch hud. Skimmer i kallare nyanser.

Mjuka sotade ögon i pastellfärger som matchar ditt hår, läpparna går i nudetoner.

Korallfärg på läpparna, svagare skuggor på ögonen.

Bilder med tillhörande beskrivning av frisyren hittar ni nedan.

Nikita Hair är Skandinaviens största frisörkedja med 26 salonger i Sverige och över 70 salonger i Norge. Nikita Hair ingår i Raise AS, Skandinaviens största frisörkoncern med över 850 anställda och fem koncept.