Spring Wine & Spirits

Spring Wine & Spirits tar över vinagenturen för El Esteco Argentina

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2015 17:00 CEST

Spring Wine & Spirits tar från och med den 1 september 2015 över agenturen för El Esteco, tidigare Michel Torino Winery Argentina. Vinhuset är ett företag inom Peñaflor-gruppen.

Det Argentinska vinhuset El Esteco representeras från och med den 1 september av Spring Wine & Spirits på den svenska marknaden. I huset ingår vinvarumärkena Amaru, Don David, Ciclos, El Esteco och Altimus. Druvorna hämtas från Salta i Nordvästra Argentina. Vingårdarna ligger delvis vid Andernas fot och delvis på sluttningarna. Total areal är ca 1 500 hektar. Klimatet är extremt torrt, men bergskedjans glaciärer ger gott om vatten för konstbevattning.

El Esteco ingår i Peñaflor-gruppen där bland annat Trapiche Winery ingår, för vilka Spring Wine & Spirits redan har agenturen.

Vineriets internationella hemsida:

För mer information, vänligen kontakta;
Li Berger, produktchef på Spring Wine & Spirits
tel 08-736 68 87, li.berger@springwine.se

www.springwine.se

Spring Wine & Spirits AB (tidigare Spendrups Vin), importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Företaget blev utnämnt till Årets Importör 2014 av tidningen Allt om Vin. Spring Wine & Spirits har 25 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Vi arbetar nära tillsammans med Spendrups Bryggeri, framförallt avseende försäljning och distribution. Sedan starten 1995 har Spring Wine & Spirits vuxit till att bli en ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och är leverantör av ett brett sortiment till Systembolaget.

Spring Wine & Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat Cantina Zaccagnini, E & J Gallo Winery, Codorníu, Barefoot Wines, Trapiche, Ogier, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Peter Lehmann, Frescobaldi, McPherson och Plantation Rum.