Squeed AB

Squeed lanserar social webbplats för utvecklare

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 13:12 CEST

Squeed AB, ett innovationsbolag inom IT med passion för den fria systemutvecklarrörelsen, lanserar nu forkcan.com - den ultimata tjänsten för att knyta utvecklare närmare varandra.

ForkCan.com handlar om att dela källkod på ett socialt sätt. Diskutera, debattera eller argumentera med andra utvecklare om deras eller din kod. Ge andra feedback eller gör en "fork" (avknoppning till en bättre version av den delade koden). Betygsätt koden. Om du använt den så markera den så att andra ser att den delade koden använts av dig. Hjälp varandra att bli bättre utvecklare och mer produktiva.

"Många utvecklare vill hjälpa varandra men det måste vara enkelt. Vi vill göra det så enkelt som möjligt för utvecklare att dela med sig och dra nytta av varandras arbete" säger Fredrik Normén, utvecklarcoach på squeed.

"Vi har ett djupt engagemang i att sprida teknik och metoder inom mjukvaruutveckling. Detta är en naturlig fortsättning på det arbete vi redan gör med att sprida "best practice" inom olika teknikforum" säger Ola Klasson, VD på Squeed.

För mera information kontakta Tomas Trolltoft, pressansvarig på Squeed AB, på telefon 0709 723864

Squeed AB är ett kompetens och innovationsbolag verksamt inom mjukvaruutveckling.
Vi har skapat en innovationskraft där varje medarbetare hjälper till med att ta fram nya affärsidéer i form av produkter och tjänster. Denna innovationskraft leder och utvecklar företaget. Att stimulera och tillvarata kreativitet är därför vår grundläggande affärsidé.
Squeeders jobbar med arkitekturfrågor, coaching, mentorskap, utbildningar, systemutveckling, metoder mm. Vi är experter på Java, Microsoft .Net och open source. Som Microsoft MVP och Insider har vi bra relation med Microsoft samt vetskap och kunskap om det kommande och senaste från Microsoft .Net.

Squeed är djupt engagerade i communityn kring mjukvaruutveckling så som Javaforum och SweNug.
Squeeders syns och hörs ofta på konferenser och mjukvaruträffar som JavaOne, Microsoft TechDays, MSDN Live, SweNug, Developer Summit, JFocus, JavaZone...